سئو یا طراحی سایت

تفاوت سئو عادی با سئو وردپرس در چیست؟

با اجرای این استراتژی های طراحی وب سایت سئو، یک وب سایت می تواند دید خود را افزایش دهد، مخاطبان بیشتری را جذب کند و در نهایت به اهداف تجاری خود دست یابد. سئو را مسابقه ای بدانید که سایت شما قرار است با سایت رقبا در آن به رقابت بپردازد. هر صفحه از سایت شما، کاندید کشور شما و هر کلیدواژه مانند رشته ای ورزشی است. تا بعدا بتوانید در صفحه ی سایت خود، قدری کاملتر، یک سر و گردن بالاتر، کیفی تر و پرمحتواتر کار کنید. آشنایی با SEO و فلسفه آن، چیزی نیست که مختص برنامه‌نویسان و طراحان سایت باشد.

به همین دلیل است که اکثر وب‌مسترها و صاحبان کسب‌وکارهای آنلاین به دنبال یادگیری هر دو هستند. برای درک دقیق فرق سئو و وردپرس، ابتدا باید بدانیم هر کدام دقیقاً به چه معناست و چه کاربردی دارند. سئو وردپرس به عنوان ترکیبی از این دو مفهوم، امروزه یکی از دغدغه‌های مهم وبمسترها و مدیران سایت‌ها شده است. برای اینکه رتبه بهتری در گوگل داشته باشید همیشه به محتوا نیاز دارید و خواهید داشت. بادوام و پایدار بودن در این کار دشوار است و به مهارت خاصی نیاز دارد اما به این معنا نیست که نتوانید در آن موفق شوید، فقط کافی است بتوانید بعد از سئو جایگاه خود را با تولید مداوم محتوا در گوگل حفظ کنید.

اولاً، آنها باید اهداف تجاری و مخاطبان هدف خود را به وضوح به طراحان منتقل کنند. این اطلاعات به شکل گیری استراتژی کلی طراحی کمک می کند و اطمینان حاصل می کند که وب سایت برای کلمات کلیدی مناسب و محتوای مرتبط بهینه شده است. سئو مارکتینگ (SEO Marketing) یا بهینه‌سازی موتورهای جستجو، مجموعه‌ای از تکنیک‌ها و استراتژی‌ها است که برای بهبود رتبه وب‌سایت‌ها در نتایج موتورهای جستجو مانند گوگل استفاده می‌شود. هدف اصلی سئو مارکتینگ جذب ترافیک ارگانیک و افزایش دیده‌شدن سایت در صفحات نتایج جستجو (SERPs) است. اهمیت دیگر طراحی وب سایت با اصول سئو، کنار زدن رقبای سایت و پیشی گرفتن از آن هاست.

در کنار شناخت اینکه سئو چیست، راز اصلی سئو که ممکن است از آن بی‌خبر باشید آن‌قدرها پیچیده نیست و به‌راحتی قادر به انجام آن هستید. در دنیای امروز دیتا و محتوای باکیفیت امری مهم شده است که افراد زیادی برای دستیابی به آن هزینه می‌کنند. آژانس خلاقیت وبسیما در سال 2012 با هدف ایجاد تغییر و تحول در فضای وب ایران فعالیت رسمی خود را آغاز کرد. ما هرسال با تلاش و پشتکار بسیار، همگام با استانداردهای روز دنیا گام برداشتیم و طی این سال‌ها توانستیم نقش مهمی در اشتغال‌زایی، آموزش و تربیت نیروی حرفه‌ای در صنعت وب ایفا کنیم. در کنار این ارزش‌آفرینی مستمر توانستیم سیمای وب ایران را همان‌طور که از نام‌ش پیداست تا اندازه چشمگیری تغییر دهیم و سطح توقع مخاطبین از وب فارسی را به سوی زیبایی‌شناسی در کنار کارایی عمیق و ارزش‌آفرین افزایش دهیم. اگر مجموعه‌ای اهمیت سئو را به خوبی درک کرده و بودجه کافی برای تامین هزینه‌های آن را داشته باشد؛ برون‌سپاری پروژه به یک شخص یا شرکت معتبر به‌صرفه‌ترین روش برای موفقیت در سئو خواهد بود.

هدینگ یا سرفصل در صفحات می‌تواند به کاربر و گوگل این سیگنال را برساند که پاراگراف پیش‌رو به چه موضوعی پرداخته شده است. هدینگ‌ها از اهمیت بالایی نزد موتورهای جستجو برخوردار هستند و گاهی این هدینگ‌ها را به عنوان تایتل به کاربر نمایش می‌دهند. تایتل یا عنوان یک صفحه بسیار اهمیت دارد، چرا که می‌تواند کاربر را متقاعد کند که روی سایت شما کلیک کند یا خیر. توجه کنید که کیفیت را در اولویت قرار دهید و از بهینه‌سازی شدید تصاویر خودداری نمایید. به عنوان مثال در یک سایت فروشگاهی، در هنگام خرید تصاویر، از اولویت بالایی برای کاربر برخوردار است و نباید به بهانه افزایش سرعت، کیفیت را شدیدا کاهش دهیم. طبق تجربه تیم سئو دی ام روم، بهترین URL، آدرسی است که پس از نام دامنه، نام صفحه قرار بگیرد.

متخصص سئو با تمرکز بر نوع وبسایت ، ابزار ضروری را در سایت قرار می دهد. هدف بهینه سازی ، بیشتر ، بهتر و سریعتر دیده شدن سایت توسط مخاطبان است. این موارد را می توان چکیده ای از تفاوت های طراحی و سئو سایت در توجه به تجربه کاربری ux ، رابط کاربری ، گرافیک سایت ، زمان بارگزاری و حجم صفحات ، محتوا و چهارچوب و قالب بندی سایت دانست. برای دستیابی به یک طراحی وب سایت سازگار با سئو، چندین نکته کلیدی وجود دارد که یک طراح وب باید در نظر داشته باشد. اولا، ساختار وب سایت و مسیریابی باید بصری و به خوبی سازماندهی شده باشد.

ولی سئو اثری بلند مدت دارد و همچنین هزینه و وقت کمتری را نسبت به سایر روش‌های بازاریابی به خود اختصاص می‌دهد. این کار سبب می‌شود که کاربر و خواننده حس بهتری نسبت به سایت و محتوا پیدا کند و تعامل بهتری با سایت برقرار کند. علاوه بر موارد ذکر شده، پسوندهای “COM.“و “NET.” به افزایش اعتبار بالای یک صفحه کمک می‌کند. بنظر شما هم با این تفاسیر علاقه زیادی پیدا کرده‌اید که از طریق سئو کسب درآمد ریالی و یا دلاری را تجربه کنید (بله درست خوانده اید، دلاری). همواره یک سری از قوانین و الگوریتم‌های گوگل هستند که متخصصان این امر آنها را جمع‌آوری کرده و بعد از آزمون و خطا، توانسته‌اند از گوگل تایید بگیرند.

سئو داخلی شامل مواردی همچون کم کردن حجم تصاویر، لینک‌سازی بین صفحات، بهینه‌سازی مقالات و عناوین،… می‌شود. سعی کنید باترفند و تکنیک‌هایی که در قسمت بالا آموزش داده‌ایم، محتوای خود را برای گوگل و کاربران بهینه نمایید. الگوریتم‌های گوگل در طول یک سال، بارها دچار تغییراتی می‌شوند و پس از هر آپدیت، تاثیرات مثبتی بر روی نتایج جستجو می‌گذارند. الگوریتم‌های گوگل در طی این سال‌ها به میزانی قدرتمند شده‌اند که می‌تواند هدف کاربر از سرچ را تشخیص دهند. الگوریتم جستجوی گوگل به مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها می‌گویند که اجازه دارند مرتبط‌ترین صفحات را از بستر وب برای کوئری مورد جستجوی کاربر پیدا کند و نمایش دهد.

سایت‌ها و صفحات زیادی در سطح وب وجود دارند که محتوایی مفید و کاربردی را ارائه کرده‌اند ولی هرگز شانسی برای حضور در صدر نتایج جستجو ندارند! چرا که به جنبه‌های دیگر سئو توجه نکرده و زحمات خود را هدر داده‌اند، در نتیجه رقبا با محتوایی ضعیف‌تر، بازدید و فروش بیشتری کسب می‌کنند. برای مثال، افزونه Yoast SEO امکان آنالیز محتوا و پیشنهاد اصلاحات سئو را فراهم می‌کند، در حالی که Rank Math به کاربران این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به تغییرات دستی، سئوی تکنیکال سایت خود را بهینه کنند. آموزش سئو وردپرس به شما یاد می‌دهد چگونه از این ابزارها استفاده کنید تا فرآیند بهینه‌سازی سایت سریع‌تر و کارآمدتر باشد. یکی از بهترین روش‌های سئو وب‌سایت، بررسی ورودی‌های قبلی و تصمیم‌گیری برای بهبود محتوای قبلی یا تولید محتوای جدید بر اساس کلمات کلیدی قبلی است. حتماً برای شما هم این سؤال پیش‌آمده است که بعد از سئو چه‌کار کنیم؟ باید بدانید که سئو و تبلیغات گوگل و سایت‌ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند و همچنین دو جز اصلی در بازاریابی موتورهای جستجو می‌باشند.

برای فهمیدن تفاوت سئو و طراحی سایت ابتدا باید به تعریف هر کدام بپردازیم. سئو به مجموعه تکنیک ‌ها و استراتژی‌ هایی اطلاق می ‌شود که هدف آن ها افزایش دیده شدن و رتبه ‌بندی وب‌ سایت ‌ها در نتایج موتور های جست و جو مانند گوگل است. این فرآیند شامل بهینه ‌سازی محتوا، ساختار وب‌ سایت و لینک ‌دهی داخلی و خارجی است. هدف اصلی سئو جذب ترافیک ارگانیک و افزایش بازدید کنندگان وب‌سایت است. پروتکل‌های HTTP و HTTPS رایج‌ترین پروتکل‌هایی هستند که برای وب استفاده می‌شوند. پس از پروتکل، نام دامنه قرار دارد که نام منحصر به فرد یک وب‌سایت است.

همکاری بین سئو و طراحی وب به طور قابل توجهی تجربه کاربر را بهبود می بخشد. همچنین نرخ تبدیل را افزایش می دهد و کسب و کارها را به سمت دستیابی به موفقیت دیجیتال در چشم انداز رقابتی امروز سوق می دهد. از آنچه که گفتیم، به وضوح مشخص است که طراحی سایت و سئو دو عنصر کلیدی برای موفقیت آنلاین یک کسب ‌و کار هستند که به شدت به هم مرتبط هستند. طراحی سایت به ظاهر بصری، ساختار و تجربه کاربری یک وب ‌سایت می‌‌پردازد و هدف آن ایجاد یک وب ‌سایت جذاب و کاربرپسند با توانایی حفظ ترافیک ورودی از سمت موتور جستجو است. از سوی دیگر، سئو به مجموعه ‌ای از تکنیک‌ها گفته می‌‌شود که با هدف افزایش رتبه وب ‌سایت در نتایج جستجوی موتورهای جستجو مانند گوگل انجام می‌‌شود و برای هدایت ترافیک ورودی در فضای داخل سایت به آن نیاز مبرم خواهید داشت.

یک وب سایت نه تنها از نظر بصری جذاب است، بلکه در جذب و حفظ بازدیدکنندگان در حین دستیابی به رتبه های مطلوب در نتایج موتورهای جستجو موثر است. سئو (بهینه سازی موتورهای جستجو) فرایندیه که دید وب سایت شما رو در SERPها (نتایج جستجو) افزایش میده. سئو از استراتژی های مختلفی مثل بهینه سازی محتوا، تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی و ایجاد بک لینک استفاده می کنه. وب‌سایت‌ها و URLها به دروازه‌های ارتباطی و اطلاعاتی تبدیل شده‌اند که ارتباط کاربران با خدمات و اطلاعات را تسهیل می‌کنند. اما ثبت یک وب‌سایت یا URL در موتورهای جستجو مانند گوگل، گامی اساسی برای دیده‌شدن در دنیای آنلاین است. اگر URL شما در موتورهای جستجو ثبت نشود، کاربران قادر به یافتن وب‌سایت شما نخواهند بود، حتی اگر بهترین محتوا و طراحی را ارائه دهید.

سئو خارجی (Off-Page SEO) به مجموعه‌ای از اقداماتی گفته می‌شود که برای بهینه‌سازی صفحات وب در خارج از سایت انجام می‌شود تا رتبه آن سایت در موتورهای جستجو، به خصوص گوگل، افزایش یابد. در حالی که سئو داخلی بر محتوا و ساختار داخلی صفحات سایت تمرکز دارد، سئو خارجی به عوامل خارجی که بر رتبه‌بندی سایت در نتایج جستجو تأثیر می‌گذارند، می‌پردازد. الگوریتم‌های گوگل دائما در حال تغییر هستند و در این بین سایت‌هایی می‌توانند جایگاه خود را حفظ کنند که دائما در حال بروزرسانی و آپدیت باشند. بنابراین این‌طور نیست که با طراحی وب سایت با اصول سئو و راه‌اندازی آن، کار شما تمام شده باشد. شما باید دائما روی عملکرد سایت نظارت داشته باشید و مشکلات احتمالی آن را برطرف کنید تا یک تجربه کاربری خوب و قابل قبول برای کاربران خود بسازید.

همچنین، فاکتورهایی مانند “نزدیک بودن به مکان کاربر” و “دقت اطلاعات تماس” اهمیت بیشتری پیدا کرده‌اند. سایت‌هایی که اطلاعات خود را در Google My Business به‌روز نگه نمی‌دارند، ممکن است از رقبا عقب بمانند. علاوه بر این، جستجوهای صوتی محلی (Voice Local Search) رو به افزایش است، به این معنا که کاربران با جملاتی مثل “کافه نزدیک من” یا “بهترین مکان برای خرید لباس در تهران” به دنبال اطلاعات هستند. در نتیجه، بهینه‌سازی محتوای محلی (Local Content) و استفاده از عبارات مکالمه‌ای در سئو محلی اهمیت بالایی دارد. کسب‌وکارهایی که از نظرات مشتریان، نقشه گوگل و بهینه‌سازی موبایل استفاده کنند، شانس بیشتری برای دیده شدن در جستجوهای محلی خواهند داشت.

از سوی دیگر سعی نمایید از تعداد کاراکترهای کوتاه‌تری برای آدرس صفحات استفاده نمایید. طبق آمار مستند گوگل که در تصویر زیر مشخص است، هرچه تعداد کاراکترهای یک صفحه کمتر باشد، جایگاه و رتبه بهتری به آن اختصاص داده خواهدشد. به عنوان مثال؛ هنگامی که بارگذاری صفحه برای کاربر چندین ثانیه طول می‌کشد، و یا زمانی که محتوا در گوشی موبایل یا دسکتاپ به خوبی نمایش داده نمی‌شود، کاربر صفحه را ترک می‌کند و سایت دیگری را باز کند. برخی از افراد صاحب کسب و کار از شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغات برند خود، رضایت مشتریان و پاسخ به برخی از سوالات رایج کاربران استفاده می‌کنند. این فعالیت‌ها می‌تواند به اعتمادسازی و درنهایت انتقال کاربر به سایت منجر شود. البته گاهی روند انتقال کاربر از شبکه اجتماعی با سرعت انجام می‌گیرد و گاهی ممکن است چند سال زمان ببرد.

کارشناسان و مشاوران سئو دی ام روم، می‌توانند در سریعترین زمان، بهترین و سودآورترین کلمات حوزه شما را برای شما پیدا و دراختیارتان قرار دهند. امنیت و ایمنی اطلاعات کاربر از مهم‌ترین فاکتورهای رتبه‌بندی سایت محسوب می‌شود. اگر گوگل متوجه شود که وبسایت امنیت کامل کاربر را تامین نمی‌کند، به هیچ عنوان رتبه و جایگاه خاصی به سایت اختصاص نمی‌دهد. اما نکته مهم هدفدار بودن این کاربران است که به هیچ عنوان نباید به سادگی از کنار این اطلاعات عبور کنیم. افرادی که اقدام به پرکردن یک فرم می‌کنند، آشناییت خوبی نسبت به سایت پیدا کرده است و شما با اعتمادسازی می‌تواند این کاربر را به خریدار تبدیل نمایید.

این نوع سئو را نیز می‌توانم بعد از سئو داخلی یا هم‌زمان با آن انجام داد. اما یک عبارت بسیار مهم HEO می‌باشد، که مخفف Human Enjoyment Optimization است. به معنای بهینه‌سازی هرچیزی (شامل سرویس، سایت و اپلیکیشن و…) برای کاربر که بتواند بیشترین استفاده ممکن را از محتوای آن ببرد. در واقع HEO تاثیر بسیار زیادی برروی فروش و کسب‌وکار شما می‌گذارد و اگر به این مورد توجه نکنید، طبیعتا کسب‌وکار شما نابود خواهد شد. طراحی سایت با سئو بالا کمک می‌کند تا گوگل از هر نظر شما را مورد تایید قرار داده و کمک کند تا کاربران بیشتری برای بازدید از آن کنجکاو و مشتاق شوند. طراحی واکنش‌گرا اطمینان حاصل می‌کند که وب‌سایت شما بر روی هر دستگاهی, اعم از دسکتاپ, تبلت یا موبایل, به درستی نمایش داده می‌شود.

شما می‌توانید از ابزار تحقیق کلمات کلیدی برای یافتن کلمه کلیدی مناسب استفاده کنید. سئو (SEO) مخفف عبارت Search engine Optimizatin به معنی بهینه‌سازی موتورهای جستجو است. سئو شامل مجموعه‌ای از تکنیک‌ها و روش‌هایی است که وب‌سایت شما در نتایج ارگانیک موتور جستجو (SERP) ظاهر شده و رتبه بالایی کسب می‌کند. به‌صورت خلاصه‌تر سئو باعث می‌شود شانس دیده‌شدن سایت شما برای کاربرانی که دنبال محصولات و خدمات هستند بالاتر رود. در دنیای دیجیتال امروزی، رقابت برای جلب توجه کاربران اینترنت به شدت افزایش یافته است و حضور موثر در نتایج موتورهای جستجو به یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت کسب‌وکارهای آنلاین تبدیل شده است.

موتورهای جستجو محتوای تازه و به روز را در اولویت قرار می دهند که می تواند رتبه شما را افزایش دهد. علاوه بر این، CMS به شما امکان می دهد کلمات کلیدی خود را به روز نگه دارید و می تواند راه حلی مقرون به صرفه در دراز مدت باشد. برای تغییرات جزئی، مانند تعدیل قیمت، معرفی محصول یا خدمات جدید، یا به روز رسانی کارکنان، نیازی به مراجعه به فردی که طراحی وب سایت و سئو سایت را انجام میدهد نخواهید داشت. طراحی وب سایت و سئو هر دو یک هدف مشخص دارند که آن هم ارائه یک تجربه عالی برای کاربر‌ها است. طراح‌های سایت بیشتر به اجزای زیبایی سایت تمرکز دارند و سئو کارها بر تکنیک‌های و جنبه‌های مختلف تمرکز خواهند داشت.

در مقابل تلاش برای استفاده از ضعف موتورهای جستجو و استفاده از تکنیک‌هایی برای فریب آنها را با نام سئو کلاه سیاه می‌شناسیم. در این روش‌ها معمولات کمترین ارزش و توجه به رضایت کاربر و کیفیت محتوا می‌شود. البته هرچند ماه یک‌بار گوگل این تکنیک‌های کلاه سیاه را شناسایی کرده و سایت‌هایی که از این روش استفاده کرده‌اند را تنبیه خواهد کرد. سئو و وردپرس، دو اصطلاح پرکاربرد و آشنا برای علاقه‌مندان به حوزه دیجیتال مارکتینگ و طراحی سایت هستند. هر کدام از این ابزارها به تنهایی کاربردی هستند، اما وقتی با هم ترکیب شوند، می‌توانند نتایج موثرتری را به همراه داشته باشند.

چرا که قراردادن کلمه کلیدی در محتوا به موتورهای جستجو نشان می‌دهد که محتوای صفحه مربوط به کلمه کلیدی است. برخی متخصصان بر این عقیده هستند که در یک مقاله به‌صورت میانگین باید ۵ تا ۱۱ بار از کلید واژه استفاده کنید. اما توصیه می‌شود به‌صورت بهینه از کلمات استفاده کنید و از زیاده‌روی استفاده از آن پرهیز کنید. لینک سازی، یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین فاکتورها در سئو و بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو به شمار می‌رود. این فرآیند شامل دریافت بک لینک از سایر وب‌سایت‌های معتبر و مرتبط به صفحه یا صفحات وب‌سایت شما می‌شود. این روش‌ها شامل استفاده از کلمات کلیدی به طور معقول، تولید محتوای ارزشمند و منحصربه‌فرد، ایجاد لینک‌های با کیفیت و استفاده از تکنیک‌های سئو قانونی همچون بهینه‌سازی عنوان و توضیحات صفحات و استفاده از کلمات کلیدی مناسب است.

یک ساختار اصولی می‌بایست به کاربر کمک کند تا باکمترین کلیک به صفحه هدف خود دست پیدا کنند و از سوی دیگر بتوانند موقعیت خود در سایت پیدا کنند و درصورت نیاز به صفحه ورودی خود بازگردند. این دقیقا همان موضوعی است که اکثر وبمستران به آن توجهی ندارند و از سوی دیگر انتظار دارند که گوگل جایگاه بالایی را نیز در اختیار آنان قرار دهد. موبایل فرندلی (Mobile-friendliness)، به این معنی است که کاربران بتوانند در گوشی موبایل به راحتی از صفحات سایت شما بازدید کنند و هیچ مشکلی بابت عدم نمایش قسمتی از محتوا وجود نداشته باشد. به میزان دفعاتی که یک کلمه کلیدی در صفحه تکرار می‌شود، چگالی کلمه کلیدی می‌گویند. تعیین بهترین نتیجه براساس دستورالعمل الگوریتم‌ها، فرآیندی است به عهده سئو می‌باشد.

متا دیسکریپشن یا توضیحات، چکیده‌ای از مفهوم صفحه را به گوگل اعلام می‌دارد. برای مدیریت دیسکریپشن، همانند تایتل، در صورتی که از CMS وردپرس استفاده می‌کنید می‌توانید با افزونه یوست و در غیر این صورت از برنامه نویس کمک بگیرید. شما می‌توانید این عبارات را جستجو نمایید (ترجیحا در موتورجستجوی گوگل)، تا بارقبای خود را در این حوزه آشنا شوید و شروع به آنالیز آنها کنید. در این میان ممکن است با عبارات دیگری نیز مواجه شوید که برای سایت شما، سودآوری به همراه خواهد داشت. همچنین درصورتی که شما سابقه فروش به صورت حضوری را داشته‌اید، این تجربه کمک شایانی به شما خواهدکرد. گوگل به سایت‌هایی علاقمند است که تعامل بیشتری با کاربر برقرار می‌کند و سعی می‌کند که امتیازات ویژه‌ای برای این سایت‌ها لحاظ کند.

توزیع کلمات کلیدی باید بگونه‌ای باشد که هم گوگل کلید واژه مورد نظر محتوای شما را متوجه شود و هم اینکه خوانایی آن برای کاربر جذاب باشد و از خواندن آن لذت ببرد. بسیاری از سئوکارها از نرم‌افزارها و ابزارهای به‌خصوصی برای یافتن این کلمات کلیدی بهتر کمک می‌گیرند. اگر هنوز نمی‌دانید سئو چیست؟ بایستی گفت سئو یا بهینه‌سازی موتورهای جستجو، یک فرایند حیاتی برای بهبود رتبه ویدئوها، مطالب و صفحات وب در نتایج جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو به‌حسای می‌آید. استانداردسازی کدنویسی سایت، رعایت اصول سئو در طراحی تجربه کاربری، نشانه‌گذاری استاندارد (Schema) برای درک بهتر ربات‌ها از ماهیت صفحه، بهینه سازی سرعت سایت، نمایش صحیح در موبایل و مواردی از این دست را سئو تکنیکال می‌نامیم. به‌علاوه, استفاده از تکنیک‌های پیشرفته سئو و به‌روزرسانی مداوم استراتژی‌ها برای مقابله با تغییرات موتورهای جستجو, از جمله راهکارهایی است که به طراحان وب کمک می‌کند تا در جایگاه برتری قرار گیرند. این مقاله بر اهمیت سئو در طراحی سایت و طراحی سایت سئو  تاکید کرد و نشان داد که چگونه استراتژی‌های سئو می‌توانند در شکل‌گیری و تغییر الگوهای خرید مشتریان تاثیرگذار باشند.

در کل جمع این بازدیدها و بازدیدکنندگان در یک بازه زمانی خاص را ترافیک یک وب‌سایت می‌گویند. در روش SMO ما بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای محتوای خود را برای شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام بهینه‌سازی می‌کردیم. به هر میزان که حجم ترافیک سایت بیشتر باشد، شانس شما برای فروش خدمات یا محصولات‌تان نیز افزایش خواهد یافت. لزوما قرار گرفتن سایت در رتبه‌های برتر گوگل تضمین کننده افزایش ترافیک آن نیست. ممکن است یک سایت رتبه خوبی در گوگل داشته باشد اما بازدید بالایی نداشته باشد.

تمرکز ما در این مطلب در آژانس دیجیتال مارکتینگ بهداد روی فراهم کردن اطلاعات جامع و کافی در خصوص تفاوت های میان سئو و طراحی سایت گذاشته شد. تلاش کردیم مخاطبین عزیز را از اهمیت این دو آگاه کنیم و بر این نکته تأکید نماییم که برای موفقیت وب سایت، نیاز دارید هر دو را مورد توجه قرار بدهید. رابطه بین این دو به این صورت است که طراحی سایت یک پایه قوی برای سئو ایجاد می‌‌کند و سئو با به کارگیری این پایه، سودآوری وب سایت را تضمین می‌نماید. به عبارت دیگر طراحی سایت در حکم سرمایه گذاری شماست و سئو در حکم روشی که این سرمایه گذاری را به سود تبدیل می‌کنید. زیباترین سایت‌ها بدون سئو، نمی‌توانند مخاطب جذب کنند و در عین حال بهترین تیم سئو هم برای افزایش سودآوری یک سایت با رابط کاربری ضعیف با چالش‌های جدی روبرو می‌شود. در این راهنما، با موجودیت یا انتیتی (Entity) و تأثیر آن در تغییر نگرش گوگل و رتبه‌بندی نتایج آشنا شدید.

هدف UX بهبود تجربه کاربران در استفاده از محصولات و خدمات  و بهبود رتبه سایت است. اگر می‌خواهید افراد وب‌سایت شما را از طریق گوگل به‌راحتی پیدا کنند، باید اصول سئو را رعایت کنید.اصطلاح بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) به ترکیبی از تکنیک‌های داخلی، خارجی و تکنیکال اشاره دارد. موتورهای سرچ هر کدام فرمول خاصی برای رتبه‌بندی صفحات در نتایج جستجو دارند. بنابراین زمانی که یک کاربر در گوگل موضوعی را سرچ می‌کند، بهترین و نزدیک‌ترین نتایج به نیاز کاربر برای او نشان داده می‌شوند. بنابراین سایت‌هایی که در رتبه‌های برتر گوگل قرار می‌گیرند معمولا مطمئن‌تر بوده و کاربران نیز به محتوا و خدمات آن‌ها اطمینان بیشتری دارند.

تگ‌های آلت به کاربرها کمک می‌کنند تا راحت‌تر بتوانند به مطالب مد نظر خود هم دسترسی داشته باشند. سئو مفهوم بسیار گسترده‌ای است که طراحی سایت را می‌توان بخشی از آن دانست. تفاوت سئو و طراحی سایت را نمی‌توان تنها در مورد روند اجرا این دو دانست. درست است که هدف هر یک از این دو با یکدیگر متفاوت است اما در نهایت برای یک هدف کلی در نظر گرفته می‌شود که آن‌ هم ارتقای رتبه در موتورهای جستجو است. هر کسب و کار آنلاینی برای اینکه بتواند فعالیت کند، ابتدا به یک سایت احتیاج دارد و سپس باید در نتایج موتورهای جستجو دیده شود.

لینک ها به عنوان سیگنال هایی برای نمایش قدرت و اعتبار یک صفحه به گوگل عمل می کنند و ربات های خزنده جهت پیمایش وب و رتبه بندی صفحات لینکها را مورد بررسی قرار می دهند. البته سخت گیری هایی نیز در این مورد از جانب گوگل وجود دارد و با الگوریتم پنگوئن صحت لینکسازی را مورد بررسی قرار میدهد. در ابتدا باید گفت سئو و طراحی سایت ، تفاوت های بسیاری با یکدیگر دارند. اگرچه می توان اشتراکاتی میان سئو سایت و طراحی وب قائل بود اما در این مطلب سعی داریم این دو مفهوم را دقیق مقایسه کنیم. تقریبا تمام کسب و کارها با راه اندازی یک سایت اینترنتی می توانند فروش و درآمد خود را افزایش دهند.

هر چه بازدید کننده‌های سایت بتوانند راحت‌تر نیاز خود را برطرف کنند، احتمال تبدیل شدن آن‌ها به مخاطب واقعی بیشتر است. ناوبری باید به گونه‌ای طراحی شود تا بازدیدکننده‌های سایت راحت‌تر بتوانند از سایت استفاده کنند و در نهایت رتبه وب سایت را بهبود داد. حتی انتخاب دامنه سایت نیز باید با مشورت کارشناس سئو باشد تا در آینده با مشکل مواجه نشوید. در کل چیزی که مهم است این است که با طراحی خود و قرار دادن عناصر در جای مناسب کاری کنید تا کاربر مدت زمان بیشتری در سایت شما بچرخد و نحوه اجرای آن برعهده شماست. با اینکه یکسری نکات سئو باید در وب سایت به کار گرفته شوند؛ اما گاهی اوقات سئو در مورد جزئیات اجرای آن نظری نمی‌دهد و در نهایت این طراح سایت یا تولیدکننده محتواست که باید بر اساس نیاز کاربران صفحه وب را طراحی کنند. Ui  که به رابط کاربری شناخته می شود مجموعه اقداماتی است که در طراحی تصاویر ، آیکون ها ، نمودارها ، ماژول ، افزونه ها و سایر اجزای یک سایت مورد استفاده قرار می گیرند.


https://seohacker.academy/product/seo-course-gray-hat-mastering/