چرا زهره یک سیاره است؟

فراتر از منظومه شمسی ما، سیارات بیشتری از ستارههایی که در آسمان شب میبینیم وجود دارد. سیاره سرخ یا مریخ دومین سیاره کوچک در منظومه شمسی است و بعنوان آخرین سیاره زمینی به حساب میآید و به صورت بالقوه در صورت کسب فن آوری مناسب توسط بشر توانایی پشتیبانی از زندگی انسان را دارد. تحت تأثیر شرایط به وجود آمده در دوران پس ازجنگ سرد، محیط زیست به عنوان کانون اصلی نگرانی ها و علت بالقوه کشمکش های سیاسی سر برآورده و پیامدهای بین المللی فرسایش محیط زیست، در بازنگری مفهوم امنیت جایگاه ویژه ای پیدا کرده اند (سازمند،75:1392).

بیشتر سطح آن با آب پوشیده شده است ، در حالی که بقیه اشغال قاره ها است. سیاره شناسان مشکلات زیادی برای شناسایی شرایط سطح این سیاره داشتند به این دلیل که جو ونوس همیشه با لایه ای بسیار ضخیم از ابر اسید سولفوریک پوشیده شده است. سطح این سیارک پوشیده از یخ است اما هرچه به خورشید نزدیکتر شده و یخ ذوب میشود سطح آن شبیه به سطح پلوتو میشود. این سیاره به دلیل وجود حلقه های یخ و غبار در حال چرخش به دور سیاره مشهور است. کمربندی از سیارک ها (که از سنگ و فلز ساخته شده اند) نیز وجود دارند که بین مریخ و مشتری می گردند.

سیاره های تیر یا عطارد، زهره یا ناهید، مریخ، مشتری، کیوان یا زحل، سیارک های درخشان، شهاب سنگ ها و بعضی از ستاره های دنباله دار را می توان بدون تلسکوپ مشاهده کرد. به بیان دیگر، چگونه میتوان این باور را تبیین کرد که: «آگاهی فرد از ذهن خودش خطاناپذیر است، درحالیکه آگاهی او نسبت به سایر چیزها یا حتی آگاهی سایر افراد نسبت به او خطاناپذیر نیست». 200b، نه مانند سایر سیارات گرد ، و این مدار دائماً در حال تغییر است. در واقع ما قصد داریم علاوه بر نقد و بررسی این رمان بصورت ادبی ، آن را با دیگر مفاهیم موجود در ادبیات سایر کشورهای دنیا نیز مقایسه کنیم و وجه اشتراکی میان آن ها برقرار کنیم.

در واقع ، اصلاً مهم نیست که سیاره ها به چه ترتیب قرار گرفته اند ، از این رو کمتر مرموز و زیبا نمی شوند. بَهرام یا مریخ چهارمین سیاره در سامانه خورشیدی است که در مداری طولانی تر از زمین و با سرعتی کمتر از زمین حرکت میکند. سومین سیاره ی منظومه ی خورشیدی است که در فاصله ی ۱۵۰ میلیون کیلومتری از ستاره ی خورشید قرار دارد. چنین چیزی در منظومهٔ خورشیدی وجود ندارد، اما امکان اینکه یک قمر به دور قمر دیگری گردش کند، وجود دارد. با وجود اندازه کوچکتر از y ، سنگین تر از آن است و از جرم زمین فراتر است.

اما با در نظر گرفتن اندازه سیارات منظومه شمسی به ترتیب صعودی ، شمارش نیز صحیح خواهد بود. یک منظومه شمسی بسیار جوان و هنوز در حال ظهور UX Taurus در 450 سال نوری از خورشید ما واقع شده است. این سیاره در فاصله ۱۲ سال نوری از زمین قرار دارد، چهارمین سیاره نزدیک به زمین است که تصور میشود قابل سکونت باشد. این ستاره یک ستاره کوتوله زرد است ، که با چشم غیر مسلح در آسمان های خوب قابل مشاهده است ، از نظر پارامترها بسیار شبیه خورشید در صورت فلکی پگاسوس در فاصله 50.1 سال نوری است.

بر روی زمین کربن بسیار کم پیدا می شود زیرا زمینی که روی آن زندگی می کنیم تنها 0.1 درصد کربن دارد. از آنجا که مدار تایتان در راستای صفحه استوایی زحل قرار دارد و انحراف تایتان نسبت به خورشید تقریبا مشابه زحل است، فصلهای این قمر هم مانند زحل هستند یعنی تقریبا هر فصل تایتان هفت سال زمینی و یک سال آن برابر با ۲۹ سال زمینی است. اکنون در مورد وجود 884 سیاره که ستاره های خورشید خود را دارند ، قبلاً مشخص شده است ، و در کهکشان راه شیری ، طبق برخی از داده ها ، باید بیش از 100 میلیارد سیاره وجود داشته باشد ، از 5 تا 20 میلیارد از آنها ، احتمالاً دارای ویژگی های مشابه زمین ما هستند.

ساختار داخلی زهره احتمالا مشابه ساختار داخلی زمین است. آیا یک غول واقعی در میان سیارات منظومه شمسی است. همین نزدیکی به خورشید باعث شده تا زنجیرهای از وقایع، زهره را تبدیل به یک جهنم واقعی کند. 200bرنگ آمیزی می کند ، اما به دلیل مجاورت با ستاره ، این سیاره گرما و نور لازم را برای ظهور حیات آلی دریافت می کند. در سال ۴۹۹ پس از میلاد، آریابهاتا یک مدل سیارهای پیشنهاد نمود که صریحاً به چرخش زمین به دور محورش اشاره داشت و توضیح داد که دلیل حرکت ظاهری از شرق به غرب ستارگان، همین چرخش زمین به دور خود است.

براساس قوانین حرکت سیاره ای که به وسیله یوهان کپلر ستاره شناس آلمانی در قرن هفدهم میلادی کشف شد، سیاره ها در مداری بیضی شکل به دور خورشید می گردند. سعید فکر کــــرد حتما موجودات فضایی از روی انسان های دیگری هم ، شبیه سازی کرده اند و در حالیکه بکلی ناامید شده بود ، خودش را به دست تقدیرسپرد ، اما قبل از اینکه حرکت دیری انجام بدهد لحظه ای بعد با شلیک مهاجمین ، بدنش از حرکت باز ایستاد و در جای خودش آرام گرفت ، گویی سالهاست که به خوابی عمیق فرو رفته است .

يکی از کشفيات بزرگ سفينه وويجر آشکار سازی جوّ غليظ ونارنجی رنگ در اطراف بزرگترين قمر زحل می باشد. بدیهی است که این محققان پس از مشاهده رنگ آبی عمیق نپتون به این جسم فضایی داده شد. ونوس به نام یک الهه نامگذاری شد – حامی زیبای عشق. ولی تو اگر مرا اهلی کنی زندگی من همچون خورشید روشن خواهد شد. زمین برای داشتن زندگی راحت از موجودات زنده ، همه چیز را در اختیار دارد: دمای مناسب ، اکسیژن و آب.

این سیاره برای یونانیان باستان شناخته شده است و با چشم غیر مسلح قابل مشاهده است. زحل دورترین سیاره از زمین است که توسط چشم غیرمستقیم انسان کشف شده است و از دوران باستان شناخته شده است و به عنوان خدای کشاورزی و ثروت رومی نامگذاری شده است. چرا زهره یک سیاره است؟ در سطح سیارات سنگی ، آتشفشان ها ، فرورفتگی ها و دهانه هایی وجود دارد که در نتیجه سقوط اجسام کیهانی دیگر شکل گرفته است.