همه آنچه که درباره نیبیرو یا سیاره ایکس باید بدانید!

این سیاره هر ۸۴ سال و ۷ روز یکبار به دور خورشید میگردد و دارای بیش از ۲۷ قمر است. سیاره پلوتو که در سال 1930 کشف شد،نهمین سیاره در منظومه خورشیدی است که البته امروزه سیارات پس از نپتون را جزء منظومه خورشیدی نمیدانند و به آنها سیارات فرانپتونی می گویند.دوره گردش پلوتو به دور خورشید برابر248 سال زمینی است.این سیاره که در زبان فرانسوی پلوتون نام دارد دارای 5 ماه(قمر) است که در تصویری که “ویجر” ارسال کرده است سه تا از آنه به نامهای شارون ،نیکس ، و هیدرا (که از همه کوچکتر است) قابل رویت می باشند.شعاع پلوتو تقریبا 1180km است وقسمت اعظم درونی آن (70%) از سنگ است وقسمت بیرونی اش از نیتروژن منجمد به دمای 230- سانتی گراد تشکیل شده است.مابین نیتروژن جامد و سنگهای درونی آن نیز لایه ای از یخ وجود دارد.

در سال ۱۹۷۸، ستاره شناسان رصدخانه نوال (Naval) در آریزونا موفق به کشف قمر پلوتو یعنی شارون (Charon) شدند. در قرن بیست و یکم، ژئومورفولوژی به عنوان یک علم و با تصریح اهمیتش در میان سایر رشته­های علوم زمین، به بالندگی خود ادامه خواهد داد. بنابراین خروجی علوم انسانی اثبات­گرایانه و مبتنی بر جهان­بینی مادی در حوزه انسان­پژوهی، علاوه بر تعارض­های نظری بنیادین با مبانی نظری در اندیشه اسلامی، در حل بسیاری از مسائل مسلمانان در جامعه اسلامی نیز ناتوان است؛ زیرا اساساً بدین منظور و ناظر به این نیازها تولید نشده است و روش­های پیشنهادی­اش برای حل معضلات فردی و اجتماعی با روش­های اسلامی تعارض دارد، و این مسئله موجب مشکلاتی در جامعه می­گردد.

این تصاویر که توسط تلسکوپ فضایی هابل تهیه شده بود، ۱۲ منطقه تیره و روشن را در سطح پلوتو نشان می داد. او از یک تلسکوپ برای رصد قسمتهایی از آسمان که او وجود سیاره جدید را در آن نواحی پیش بینی کرده بود، سود برد. ۱۳ سال بعد یعنی در سال ۱۹۲۹، کلاید تومبا (Clyde W. Tombaugh)، یکی از دستیاران لاول در رصدخانه، از پیش بینی های او استفاده کرده و با استفاده از تلسکوپ قدرتمندتری به مشاهده نواحی خاص در آسمان پرداخت.

همین نیروی جاذبه باعث پدید آمدن جلوه های بسیار زیبایی در آسمان شده است،که تشکیل حلقه های زحل از آن جمله است.وجود این حلقه ها در گذشته، پدیده ای اسرار آمیز برای اختر شناسان محسوب می شد.گالیله تصور می کرد به سه سیاره می نگرد که یکی بزرگتر و داخل دو تای دیگر است. بخار آب یکی از گازهای گلخانه­ای است که عملاً بیشترین سهم را در اثر گلخانه­ای دارد، یعنی چیزی بین 36% تا 66% . متاسفانه پرسیوال در سال ۱۹۱۶ و قبل از کشف سیاره فوت کرد. او باید هواپیمای خود را قبل از تمام شدن سوخت هواپیما و منبع آبی که دارد تعمیر کند و به طرز حیرت انگیزی، آنجا که در وسط ناکجا آباد است خلبان با یک پسر کوچک روبرو می شود، پسری پوشیده از چکمه های بلند و شنل بلند و سلطنتی و ادعا می کند که یک شاهزاده کوچک از دنیای دیگر است.

اولین مشاهدات ثبت شده از مریخ مربوط به اخترشناسان مصر باستان در 2 هزار سال قبل از میلاد بوده است. پرسوجو کنید که آیا تاکنون در اکتشافات فضایی، اثری از حیات در نقاط دیگر فضا یافت شده است. روز پنجم باز سرِ گوسفند از یک راز دیگر زندگى شهریار کوچولو سر در آوردم. 3. دوران آن بر گرد محورش معکوس(یعنی در جهت عقربه های ساعت) است. این لکه ها برای تعیین دوره تناوب دوران مفید هستند. این ابرها نور خورشید را منعکس می کنند و بنابراین به صورت لکه های درخشان دیده می شوند. اورانوس در تلسکوپ به سبب وفور متان، قرصی سبز رنگ به چشم می آید.گهگاه لکه های سفیدی بر سطح سیاره پدیدار می شود.

شناسایی منبع ساطع کننده اشعه ایکس اورانوس به ستاره شناسان کمک می کند تا به شناخت بهتری از چگونگی انتشار این اشعه در سیاهچاله ها، ابرنواخترها، اختروشها و ستارههای نوترونی برسند. با تایید انتشار اشعه ایکس از اورانوس، در گام بعدی تعیین علت این انتشار مورد توجه ستاره شناسان قرار میگیرد. 158)32. ولی در مقابل، افرادی همچون دیویدسون با پیشکشیدن نظریهی تکانگاری ناهنجارگرا33 معتقدند که: فیزیکی یا ذهنی بودن، صرفاً دو شیوهی متفاوت برای توصیف رخدادهاست؛ علیت نیز بدون توجه به اینکه رخدادها چگونه توصیف میشوند، صرفاً حاکی از نسبتی است که میان تک رخدادها وجود دارد (Davidson, 1970, p.

همچنین برخلاف زمین، مشتری یا زحل، قطبهای مغناطیسی اورانوس، با قطبهای جغرافیایی آن همراستا نیستند بلکه ۶۰ درجه انحراف دارند. این جنبش ، به نوبه خود ، روی سیاره ناهید ( زهره یا ونوس) تأثیر گذاشت.مشاهدات سایر سیستمهای سیاره ای نشان داده است که چنین مهاجرتهایی از سیارات غول پیکر پس از تشکیل ممکن است نسبتاً شایع باشد. اورانوس عمدتا از “یخ” که مخلوطی از آب، متان و آمونیاک است، تشکیل شده است. آب، کربن و فشار که سیارات به لطف جاذبه زیاد از آن بهرمندند، می تواند باعث شود که فضای داخلی این سیارات مملو از الماس باشد. اورانوس نیز مانند بسیاری دیگر از اجرام منظومه شمسی از جمله دنباله دارها، قمرها و حتی سیاره کوتوله پلوتون، به احتمال زیاد پرتوهای ایکس دریافت شده توسط خورشید را پراکنده میکند.

در حقیقت، محور چرخش این سیاره نسبت به طرح مداری اطراف خورشید 98 درجه کج است که این زاویه میل نسبت به زاویه میل سایر سیارات بسیار زیاد است. در سال ۱۹۱۵، او مکان سیاره پنهان را پیش بینی کرده و جستجوی خود برای یافتن آنرا در رصد خانه آریزونا آغاز نمود. فرقهای از پروتستانها ) خود را منتسب به یکشنبه – روز هفتم – میدانند و به این ترتیب از اندیشهی شرک پرستانهای که آن اسم ممکن است داشته باشد، پرهیز میکنند. سایر جهانهای ممکن بر طبق امکانگرایی، عوالم انضمامی هستند که زماناً و مکاناً مستقل از یکدیگرند ولی موجود هستند.

آیا نیبیرو بر دیگر سیارات نیز تأثیر میگذارد؟ اورانوس نیز مانند زهره برخلاف دیگر سیارات، در جهت ساعتگرد به دور خود میچرخد. قطر حفرههای برخوردی زهره از ۳ تا ۲۸۰ کیلومتر متغیر است.آتشفشان ۸ کیلومتری مات مونز در این نمای پرسپکتیو از سطح زهره نشان داده شده است. 2- مدار زهره دایره است(خروج از مرکز 0.007).تصویر مدار آن بر کره آسمان بیضی بسیار کشیده ای نزدیک به خط مستقیم است.چنین به نظر می رسد که زهره بر این خط به شرق و غرب خورشید نوسان می کند. حسین بن خالد مىگوید: امام علیهالسلام کف دست چپ خود را باز کرد و دست راست خود را در آن قرار داد و فرمود: این زمین دنیا است؛ و آسمان دنیا بر بالاى زمین قبهاى است؛ و زمین دوم بالاى آسمان دنیا؛ و آسمان دوم قبهاى است بر بالاى آن؛ و زمین سوم بالاى آسمان دوم قرار گرفته؛ و آسمان سوم قبهاى است بر بالاى آن؛ و زمین چهارم بالاى آسمان سوم است؛ و آسمان چهارم بر بالاى آن قبه است؛ و زمین پنجم بالاى آسمان چهارم است؛ و آسمان پنجم قبهاى است روى آن؛ و زمین ششم بر بالاى آسمان پنجم است؛ و آسمان ششم قبهاى است روى آن؛ و زمین هفتم بالاى آسمان ششم واقع است؛ و آسمان هفتم قبهاى است بالاى آن؛ و عرش رحمان تبارک بر بالاى آسمان هفتم قرار دارد؛ و این کلام خداى تعالى است که مىفرماید: ﴿الَّذِی خَلَقَ سَبعَ سَماواتٍ وَ مِنَ الأَرضِ مِثلَهُنَّ یَتَنَزَّلُ الأَمرُ بَینَهُنَّ﴾.

فضاپیمای Voyager 2 ناسا در سال ۱۹۸۶ از اورانوس بازدید کرد. همچنین، در صحنهای که ریک و مورتی برای فرار از هرجومرجِ آخرالزمانیِ سیتادل مجبور میشوند تا به زیر زمین پناه ببرند، ریک در واکنش به مورتیهای گوژپشتِ جهشیافتهای که در معادنِ سمیِ سیتادل بیگاری میکنند میگوید: «بَه! به گزارش ایسنا، در سال ۱۷۸۱ میلادی، “ویلیام هرشل”(William Herschel) سیاره “اورانوس” را کشف کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، سیاره اورانوس یک ویژگی مهم دارد که آن را از سایر سیارات منظومه شمسی متمایز می کند.

سیاره اورانوس در 13 مارس 1781 بوسیله سرویلیام هرشل انگلیسی که موسیقیدانی حرفه ای و منجمی متفنن بود با تلسکوپ بازتابی کوچک 18 سانتیمتری ساخت خودش کشف شد.اورانوس در چنین تلسکوپی به صورت قرص بسیار کوچکی است که اندک تفاوتی با یک ستاره معمولی دارد.اما این تفاوت اندک در اندازه کافی بود تا هرشل شک کند که این شی یک ستاره است. هرچه بیشتر در رابطه با سیارات فراخورشیدی بیاموزیم، بهتر می توانیم داده های جدید ماموریت های آتی تلسکوپ فضایی «جیمز وب» و تلسکوپ فضایی «رومی نانسی گریس» را برای درک جهان ورای منظومه شمسی خود تفسیر کنیم.

1.نخستین سیاره ای است که به کمک تلسکوپ کشف شد. دانشمندان این سیاره را از طریق تلسکوپ های مستقر در زمین و فضا مشاهده کرده اند. یک سیاره کوتوله است و در فاصله بسیار دوری از خورشید قرار دارد. در سال ۲۰۰۶، این مناظره، انجمن ستاره شناسی بین المللی (مرجع نامگذاری اجرام آسمانی) را بر آن داشت که رسما پلوتو را در گروه سیارات کوتوله معرفی کنند. این سیاره بخشی از مدار خود را که کمربند کوییپر (Kuiper) نام دارد، در اختیار مجموعه ای از اجرام یخی شبیه به خود گذاشته است.

بعد ار کشف شهر Fyrestone توسط بازیباز، شما شروع می کنید به دریافت و شنیدن دستورالعمل هایی از یک زن مرموز با نام “Guardian Angel” که در ادامه بازی نقش مهمی در داستان دارد و اتفاقات گوناگونی در ادامه مسیر برای شما رقم خواهد خورد که باعث می شود داستان بازی برایتان جذاب باقی بماند. البته دو حرف اول پرسیوال لاول نیز به افتخار وی آغازگر نام سیاره پلوتو می باشند.

یکبار گردش سیاره به دور خود حدود ۶ روز زمینی طول می کشد. این پدیده هر ۲۴۸ سال زمینی یکبار روی می دهد. این سیاره به مدت ۲۰ سال زمینی در داخل مدار نپتون می ماند. با اینحال به دلیل ابعاد کوچک و مدار عجیبش، بسیاری از دانشمندان، همگروهی پلوتو با سیاراتی مانند زمین و مشتری را زیر سوال بردند. 4.صفحه استوایی آن تقریبا عمود بر صفحه مدار است-مقدار دقیق زاویه بین دو صفحه 82 درجه است. سطح این سیاره از سردترین مناطق موجود در منظومه شمسی و احتمالا حدود ۲۲۵- درجه سانتیگراد است. این ستاره شناسان برای بازسازی سناریوهای مختلف دلیل این ناهنجاری شبیه سازیهای رایانه ای را انجام دادند و کشف کردند که اگر این برخورد زمانی اتفاق افتاده باشد که اورانوس هنوز در اطراف یک حلقه سیاره ساز می چرخیده است این حلقه با تشکیل یک کمربند به شدت کج نسبت به طرح استوایی دوباره ساخته شده است و بعد به دلیل تصادفات داخلی مجدداً مسطح شده و قمرها را در موقعیتهایی که امروز می بینیم ساخته است.

به طوریکه برپایه این سناریو، قمرهای اورانوس توسط موتوری به حرکت درآمده اند که در خلاف جهت مسیری که امروز در آن قرار دارند حرکت می کرده است. نقطه ای است که از آن فضا به وجود می آید، از آن، حرکت نشأت می گیرد و شکل حاصل می شود. پلوتو در مداری بیضی شکل به دور خورشید در حرکت است. با ۴۰۰ آتشفشان فعال، آیو فعالترین جرم از نظر زمینشناختی در سامانهٔ خورشیدی است. ونوس سیاره بعدی از خورشید پس از عطارد است.