قطر این سیاره 49244 کیلومتر است

از سوی دیگر آنها در حین چرخیدن به دور یکدیگر، به دور ستاره اولیه این سیستم به نام KELT-A نیز می چرخند و چهار هزار سال طول می کشد تا یک دور کامل به دور این ستاره بچرخند. هنگامی که دما کاهش می یابد (تا حدود -۲۰۰ درجه سانتیگراد)، جرم آن به اندازۀ شگفتانگیز ۴۶ برابر مشتری یعنی ۵۰ هزار برابر زمین میرسد. این سیاره ابرزمین یا سیاره فراخورشیدی کشف شده در کهکشان راهشیری، ۵۰ درصد از زمین بزرگتر است و ۳ برابر سیاره ما جرم دارد. به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونایتدپرس، محققان هزاران سیاره فراخورشیدی کشف کرده اند که بسیاری از آنها دو ستاره دارند، اما کشف جدید آنها چهارمین سیاره ای محسوب می شود که سه ستاره دارد.فاصله این سیاره تازه کشف شده از زمین حدود 685 سال نوری است که این فاصله در میان چهار سیاره ای که سیستم سه ستاره ای دارند، نزدیک ترین نسبت به زمین محسوب می شود.

هر روزی که در زمین سپری میکنیم، این سیاره دو بار اطراف ستاره خود میچرخد.» تحقیقات بیشتر، دانستنی ما را درباره این سیاره فراخورشیدی بیشتر خواهد کرد. به این ترتیب که به جای دوربین همیشگی بازیهای استراتژیک این بار ان چه که در یک میدان نبرد قابل رویت است، به طور کامل به میدان دید نیروهایتان بستگی دارد. گردش یک دور کامل این جفت 30 سال طول می کشد. از زمانی که دانشمندان شواهدی مبنی بر وجود سیاره نهم منظومه شمسی را مطرح کرده اند، ستاره شناسان به دنبال شواهد قطعی از وجود این سیاره بوده اند؛ اما اگر این سیاره وجود داشته باشد، احتمالا باید خیلی دور باشد.

البته با وجود شواهد غیر مستقیم فعلی امکان اثبات چنین موضوعی وجود ندارد. با توجه به این دادهها سیاره نهم باید جرمی درخشان باشد و از دید تلسکوپهای موجود در زمینه یک گوی درخشان و زیبا در دل آسمان باشد. لوسيفر به معناي “نور آورنده” است و هنگامي كه از زمين این سیاره را میبینیم ، به دليل ابرهايي كه انعكاس زياد دارند و نزديكي آنها به سياره ما ، از هر سياره يا حتي هر ستاره آسمان شب درخشان تر به نظر میرسد.

سیاره KELT-4Ab به ستاره خود بسیار نزدیک تر است، بنا بر این ستاره این سیاره نسبت به خورشید زمین، 40 برابر بزرگتر در آسمان به نظر می رسد. مشتری از دیگر سیارات منظومه شمسی سنگین تر است. اسموتکو توضیح می دهد: “سیارات کلاسیک، عطارد، زهره، مریخ، مشتری، زحل و همه دیگر سیارات (منظومه شمسی) به راحتی قابل مشاهده با چشم غیر مسلح هستند و هزاران و هزاران سال است که توسط بشر شناخته شده اند.

همانطور که گفته شد در منظومه شمسی سیارات کوتوله، اجرام ماورا نپتون (Trans-Neptunian object) و سایر اجرام وجود دارند که خود نیز دارای اقماری هستند. این محققان متوجه برخی ناهنجاری های گرانشی در خارج از منظومه شمسی شده بودند که می توانسته ناشی از سیاره ای عظیم باشد که فراتر از نقطه مشاهده ماست و فاصله ای حدود 20 برابر دورتر از نپتون به خورشید داشته باشد. مطالعه ای جدید، استدلال می کند، سیاره فرضی نهم احتمالا از مدار گرانش منظومه خورشیدی دیگری خارج شده و سپس تحت تاثیر گازهای بین کهکشانی ناشی از گرانش خورشید ما قرار گرفته است.

در سال های 1609-1610، گالیلئو گالیله، با استفاده از تلسکوپ، اهله زهره را مورد بررسی قرار داد و از لحاظ علمی اثبات کرد که سیارات منظومه شمسی به دور خورشید گردش می کند، تا تغییر اساسی در نگرش انسان به جهان پدیدار شود. در هر 15 ساعت و 8 دقیقه یکبار به دور خود می چرخد . تعيين زمان طلوع وغروب خورشيد وانجام فرايض ديني(شرعي) -4 ساعت واقعي و رسمي چه تفاوتي با هم دارند و در زندگي روزانه از كدام يك استفاده مي شود؟ یکی از پژوهشگران مقاله اخیر و اخترفیزیکدان دانشگاه کالیفرنیا، ریورساید به نام «استفان کین» درباره این سیستم سیارهای که «TOI-561b» نام دارد، گفته: «این سیاره ابرزمین در مدت ۱۲ ساعت دور ستاره خود میچرخد.

تقریبا به مدت ۲۰ سال است که فضانوردان به دنبال کشف اتم در سیاره های دیگر هم هستند و هنوز اطلاعات در این باره کامل نشده است. این بسته الحاقی، شامل اصلاحیات کامل در ساختار بصری بازی می باشد. این مورد به توضیح فاصله فرضی سیاره نهم منظومه شمسی ما کمک بسیاری کرد. چگونه منظومه شمسی را رنگ کنیم؟ جو و آسمان سیاره مشتری از رنگ های قهوه ای و نارنجی تشکیل شده است و علت آن هم وجود گاز های فسفر و سولفور است که مواد شیمیایی پیچیده ای هستند که به آن ها هیدروکربن گفته می شود.

کریستال های یخ ساخته شده از مواد شیمیایی مثل آمونیاک در لایه بالایی سیاره زحل یک زرد کمرنگ به آن می دهند. این ستارهها از نظر شیمیایی متفاوت هستند و عناصر سنگین کمتری مانند منیزیم و آهن که معمولا با شکلگیری سیارهها در ارتباط هستند، در آنها به چشم میخورد. طبق گفته پژوهشگران، سیاره ابرزمین TOI-561b احتمالا نزدیک به ۱۰ میلیارد سال پیش شکل گرفته، چرا که هرچه یک سیاره پیرتر شود، از حالت عادی تراکم کمتری دارد چرا که برخی از عناصر سنگین در هنگام شکلگیری دیگر وجود ندارند.

اتمسفر زمین از گاز هایی تشکیل شده اند که تمایل به رنگ آبی دارند، البته رنگ های دیگر هم از خودشان نشان می دهند. و مواد سنگین تر، سیارات را تشکیل دادند و سرانجام سامانه ی خورشیدی تشکیل شد. با این حال، اگر این سیاره در دوران اولیه شکل گیری خود، پیش از قرار گرفتن در سیستم خورشیدی خود، گذر نزدیکی از سیاره ای عظیم و حجیم داشته باشد، می تواند از منظومه خورشیدی خود خارج شود و در فضای بین ستاره ای کهکشان راه شیری در میان ستارگان سرگردان قرار گیرد. در شبیه سازی های انجام شده در این مطالعه، سیاره نهم در 60 درصد موارد از تاثیر نیروهای گرانشی وارده خارج شد ( تبدیل به سیاره ای سرگردان شد)؛ اما در 40 درصد موارد به دام نیروی گرانشی خورشید افتاد.

تخریب سیستم کنترل مرکزی باعث شده بود تا درب تمام پارکینگها باز بماند ، بنابراین سعید پس از تامین انرژی سفینه خیلی راحت و بدون این که توجه کسی را جلب کند از پارگینگ خارج و با پرواز به سمت فضای لایتناهی از محل درگیری دور شد . پروفسور جیووانا تینتی از دانشگاه کالج لندن، سرپرست این مطالعه، می گوید قبلا بخار آب در اتمسفر بعضی از غول های گازی در اطراف ستاره های دیگر مشاهده شده بود اما اولین بار است که در جو سیاره ای که خیلی بیشتر شبیه زمین به نظر می رسد کشف می شود. بعضی از سیاره ها هیچ اتمسفری ندارند که مریخ نزدیکترین همسایه به ما، نمونه ای از همین سیاره هاست.

احتمالاً بعضی از آن ها همین گونه هستند. کشف نخستین “زمین بیگانه” واقعی ، رویای دیرینه ای از ستاره شناسان است و اکتشافات اخیر سیارات حاکی از آن است که رویای آنها در آینده ای نه چندان دور تحقق نخواهد یافت. پژوهش اخیر توسط پژوهشگران دانشگاه «کالیفرنیا، ریورساید» رهبری شده و در آن اخترشناسان رصدخانه «کک» هم نقش داشتهاند. مطالعه اخیر نشان می دهد، این سیاره مرموز اگر وجود داشته باشد، در بیرونی ترین بخش (لبه) منظومه شمسی واقع است و ممکن است سیاره ای سرگردان باشد که در مدار گرانشی خورشید به دام افتاده است. محققان پس از 156 شبیه سازی کامپیوتری از سیارات سرگردان فرضی در مدار گرانشی منظومه شمسی ما، به این نتیجه رسیدند که سیاره نهم منظومه شمسی، سیاره سرگردانی بوده که به دام مدار گرانشی خورشید افتاده است.

در منظومه شمسی چهار سیاره ی بیرونی یا غول گازی (گاهی اوقات سیارات مشتریسان) وجود دارند که عبارتند از مشتری،زحل(کیوان)،اورانوس و نپتون. بیشتر سیاره های گازی شکل غول پیکر در فاصله ای قابل توجه به دور ستاره میزبان خود می چرخند. این سیاره با نام KELT-4Ab ، یک سیاره گازی غول پیکر شبیه مشتری است و تنها به دور یکی از سه ستاره خود به نام KELT-A می چرخد که سه روز طول می کشد. اما قطعا مهمترین دستاورد چنین آزمایشهایی، درک بهتر از سیاراتی است که میلیاردها کیلومتر از زمین ما فاصله دارند، حتی اگر به این زودیها فرصتی برای سفر به این دنیاهای دور پیدا نکنیم.

در این مقیاس (فرضی) نزدیک ترین ستاره به خورشید، ستاره پروکسیما قنطورس، ستاره ای حدودا سیب شکل در فاصله 2253 کیلومتر دورتر (تقریبا فاصله بین شیکاگو به توسان) است. اما تفاوتش این است که تقریبا روی ستارهی خود قرار دارد و احتمالا چنان داغ است که هر آهن روی سطح آن به احتمال زیاد، مذاب است. احتمال وجود سیاره نهم منظومه شمسی در ژانویه 2016 برای نخستین بار توسط اخترفیزیکدانان کنستانتین باتیگین و مایکل براون در مؤسسه فناوری کالیفرنیا (Caltech) پیشنهاد شد. مایکل اسموتکو استاد اختر فیزیک از دانشگاه نورث وسترن که در این مطالعه مشارکت نداشته، می گوید: “تصور کنید خورشید به اندازه یک پرتقال و یا یک سیب باشد.

پیپر می گوید:” اکتشافات سیارات بعدی، به بشریت، گستردگی جهان و اینکه چیزهای زیادی برای کشف وجود دارد را نشان داد؛ اما این کشفیات عموما جهان بینی بشریت را همچون کشفیات کوپرنیک و گالیله (از موقعیت زمین ما در منظومه شمسی) و یا انیشتین (ادراک ما از فضا و زمان) را تغییر ندادند. فهمیدن اینکه چرا یک سوال باعث می شود که ستاره شناسان در حین مطالعه منظومه شمسی مشغول شوند. نزدیکی بیش از اندازه به ستاره باعث دمای بسیار بالای این سیاره شده، به گونهای که دمای آن به بیش از ۱۷۰۰ درجه سلسیوس میرسد.

ضخامت این صفحه در بیشتر نقاط این کهکشان در حدود ۱۰۰۰ سال نوری است ولی در مرکز آن به قطر ۱۲۰۰۰ سال نوری میرسد. اعتقاد بر این است که سیاره نه که ادعا میشود سیاره X نیز نامیده میشود جرمی حدود 10 برابر زمین و 5000 برابر جرم پلوتو دارد. زمین پرچگالترین سیاره منظومه شمسی است. به این ترتیب، واضح است، اسموتکو نظریه تشکیل سیاره نهم در منظومه شمسی را ترجیح می دهد. ترکیب گاز های موجود، همگی اتمسفر را تشکیل می دهند. دسته اول: در این گروه هشت سیاره ای که منظومه شمسی را تشکیل می دهند نشان داده شده اند.