عطارد – نجوم آماتوری

به علاوه، اگر واقعا این سیارک ناشناخته از نیتروژن منجمد ساخته شده باشد، میتواند توجیه کرد که چرا رفتهرفته شکل کلی اوامواموا به حالت تختی نزدیکتر میشود. این در حالی است که سیاره ی پلوتو چیزی حدود ۱۳۰ سال پس از آن کشف شد و بررسی ویژگی های پلوتو نیز بسیار دشوار تر از بررسی سرس بود، چرا که فاصله ی پلوتو با زمین بسیار بیشتر از سرس بود. شایعاتی مانند آتش سوزی در سراسر اینترنت و دیگر جاها پخش میگردد، اما همین فناوری می تواند بررسی شواهد علمی درباره چنین رویدادهایی را بیش از هر زمان دیگری آسان کند.

در 21 اکتبر 2003، مؤسسه فناوری کالیفرنیا سه نگاره از آسمان شب گرفت و حرکت اریس در آن سه نگاره به اندازه ای آرام بود که رایانه ها آن را تشخیص ندادند. اما پس از بررسی ویژگی های سرس جامعه ی نجوم تصمیم گرفت که این سیاره ی با سابقه را در رده ی سیاره های کوتوله قرار دهد. مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران افزود: دوشنبه 24 اسفند هلال فزاینده ی نزدیک به تربیع اول ماه با 37% روشنایی، در عصرگاه این تاریخ ستاره مشهور چشم گاو(دبران) را در پشت خود مخفی می کند و از ساعت 17:37 اختفا آغاز می گردد.

داستان در سال 1976 آغاز شد، هنگامی که زکریا ستچین “سیاره دوازدهم” را نوشت کتابی که از ترجمه منحصر به فرد ستچین از خط میخی سومری برای شناسایی سیاره نیبیرو نوشته شده بودو سیاره دوازدهم سیاره ای است که هر 3600 سال به دور خورشید می چرخد. گرچه تهدیداتی هم مثل خرس ها در اطراف شما وجود دارند که باید خود را در امان نگه دارید … طبق گزارش های انجام شده در سراسر اینترنت که اغلب باعث ایجاد ترس می شود، ولی باید بدانید که این گزارش ها اصلا منبع علمی ندارند نیستند و صدها سال است که مردم دم به دم می گویند که پایان زمان فرا رسیده است.

هر یک باری که به بدور خورشید میچرخد معادل ۶۸۷ روز (روز زمین) به درازا میکشد و شب و روز کمی طولانیتر از کره زمین است. جرم پروکسیما قنطورس حدود یک هشتم جرم خورشید و میانگین چگالی آن ۴۰ برابر خورشید است. محاسبات نشان می دهد که این سیاره نهم ممکن است حدود 10 برابر جرم بیشتری از زمین داشته باشد و به طور متوسط 600 بار از خورشید دورتر از سیاره ما بچرخد. حتی روباتی که وظیفه دفاع از منجی را در قسمت دوم بر عهده دارد، زمانی میتواند به منفینگریهای سارا پایان دهد که برای نجات بشر قهرمانانه خود را قربانی میکند (با غرق کردن خود در ظرف مذاب).

این حلقهها در مجموع، به اندازه ۴/۵ برابر زمین عرض دارند، اما ضخامت آنها تقریباً به دو سوم مایل میرسد. دیوید موریسون، ستاره شناسی در سال 2012 اشاره کرد که “ناسا و دولت آمریکا بیشتر اطلاعات خود را از منجمان خارجی میگیرند و با آنها به تبادل اطلاعات میپردازند. مشکل افراد با عزت نفس پایین این است که همیشه می دانند یک جای کار می لنگد اما نمیدانند مشکل از کجاست. مثلا زمانی که ترنسفورمر اصلی در برابر نماینده جناح طرفدار دیپلماسی مطلق، چنین استدلال میکند که اگر این ماشین جنگی تدافعی را از کار انداختید و دیپلماسی هم جواب نداد چه میکنید؟

حالا و براساس اسنادی که به دست آمده، آشکار شده که عشق سرشار نویسندهی کتاب به همسرش لهامبخش اصلی خلقِ شازده کوچولو بوده است. یک پترولوژیست ممکن است این سنگهای گرانیتوئیدی را به جای گرانیت بنامد. به نظر مسلم میرسد که مقصود کانت از بسط و توسعۀ یک مفهوم، نه تغییرِآن به مفهوم دیگر، بلکه جای گزینی آن با یک مفهوم دیگر است. اما این دنباله دار به جای برخورد با زمین، خیلی نزدیک خورشید رفت و تکه تکه شد. با اینکه سیارات کوتوله خورشید را دور می زنند اما ماه یا یک سیاره ی کامل مانند زمین و مشتری و…

برای صدها سال ، لکه قرمز بزرگی روی مشتری مشاهده می شود (طوفانی غول پیکر بزرگتر از زمین) و ما هنوز کشف نکرده ایم که آیا این طوفان خشمگین ریشه عمیق در فضای داخلی مشتری دارد یا خیر. اقلیم چهارم: به رأی ایرانیان و به قول رومیان مشتری راست. در سال ۱۸۰۱ سرس شناخته شد ولی نه به عنوان یک سیاره ی کوتوله بلکه به عنوان سیارک. سرس نخست کشف شد یا پلوتو؟ نخست تصور میشد که پلوتون یکی از اقمار نپتون بوده است.

مانند غول های گازی دیگر، این سیاره یک لایه فوقانی هیدروژن که با هلیوم مخلوط است ،دارد .در زیر آن ها “گوشته ی یخی از سنگ و یخ است که هسته ی یخی را احاطه کرده است .قسمت بالایی اتمسفر از آب، آمونیاک و کریستال های متان جامد است ومتان به شدت نور قرمز را جذب میکند به همین علت این سیاره به رنگ آبی کم رنگ مایل به سبز داده دیده می شود. ناسا به تازگی یک تصویر جدید از منطقه Tartarus Dorsa یا همان منطقه تیغه دار پلوتون ارسال کرده که در محدوده شرقی مرکز منجمد قلبی شکل پلوتون به نام Tombaugh Region واقع شده است.

آن قطعات ۱۵ قمر دیگر در گروه آنانکی را تشکیل دادند که تمامی آنها عقب گرد می چرخند و خاکستری رنگ هستند. با این حال ، صدها هزار ستاره شناس آماتور در سراسر جهان وجود دارد و بسیاری از آنها با تلسکوپ خودشان جهان را رصد می نمایند. ستاره شناسان سراسر جهان در حال رصد آسمان با تلسکوپ های قدرتمند هستند و سعی می کنند سیاره نهم را شناسایی نمایند.

سرانجام یادداشتی از براون و باتیگین بود و جهان فرضی را “سیاره نهم” نامیدند زیرا اگر کشفی صورت گیرد که عجیب باشد پلوتون را به عنوان سیاره نهم معرفی می نمایند (ولی اتحادیه بین المللی نجوم در سال 2006 پلوتو را بعنوان یک سیاره کوتوله طبقه بندی کرد) اما برخی از محققان (و بسیاری از افراد غیر معمول) هنوز پلوتون را نهمین سیاره می دانند و بنابراین از اصطلاح “سیاره X” استفاده می کنند.

تا امروز، تنها دو تحقیق منتشر شده به آزمایش خواص رئولوژیک یخ متان که در محدوده دمایی سخت و سرمای شدید پلوتون قرار گرفته است پرداخته اند. تنها پس از چند بار سفر ، گرانش آن باعث اختلال قابل ملاحظه ای در سایر سیارات می شود که با فشارهای گرانشی خود، مدار فرضی جهان را به میزان قابل توجهی تغییر می دهد. این تصویر سه بعدی به ما یادآوری می کند که سیاره آدم کوتوله ها تا چه اندازه می تواند عجیب و غریب باشد. این تیغه ها یک چین شمال به جنوب دارند که ارتفاع آنها به ده ها متر می رسد و به فاصله چند مایلی از یکدیگر قرار گرفته اند.

بین ستاره شناسان آماتور و حرفه ای، افراد زیادی هستند که متوجه یک “ستاره” جدید در آسمان شده اند. علاوه بر این، بیشتر هزاران ستاره شناس حرفه ای نه با دولت بلکه با دانشگاه های خصوصی مرتبط هستند. پرسیوال لوول، ستاره شناس آمریکایی این نظریه را ارائه کرد و در اوایل قرن بیستم به دنبال سیاره X بود. پس از یک سال بدون هیچ برخوردی، تاریخ نابودی زمین به 2012 منتقل شد، جایی که به پایان دوره طولانی شمارش قوم مایا مرتبط بود.

سیارهای که جرم آن میان دو و پنج برابر کره زمین است، که بر مداری بسیار طویل و با زاویه بسیار شیب دار در صفحه دایرة البروج، در فاصلهای از خورشید که از ۵۰ تا ۱۰۰ واحد نجومی متغیر است با دوره تناوب چرخش نزدیک به ۸۰۰ سال. هر سال در حدود سه بار به عنوان یک ستاره درخشان (شامگاهی در نزدیکی افق غروب خورشید و بامدادی به عنوان یک ستاره صبحگاهی) ظاهر میشود. این عنوان با سیستم تیراندازی و لوت فرنچایز اصلی تفاوتی عمده دارد و در نتیجه شخصیتهای آن نیز منحصر به خود بازی هستند ولی در هر صورت شاهد بازگشت تعدادی از کاراکترها هستیم.

هر کسی می تواند ساده ترین و قابل اثبات ترین شواهدی را که بر وجود نیبیرو هست استدلال کند البته طبق اطلاعات موجود، سیاره ای با مدار 3600 ساله که باید در سال 2012 به زمین برخورد میکرد باید در دسترس نیز قرار داشته باشد. طرفداران انتظار داشتند که آنها از ریشههای امیدوارکننده خودشان فراتر رفته و مانند سری دزدان دریایی کارائیب، تلفیقی از یک داستان خوب را با قدرت کاراکترهایشان ترکیب کنند.

طرفداران این سیاره ساختگی خاطر نشان می کنند که در سال 1984، مقاله ای منتشر شد که در آن چندین منبع مادون قرمز بدون چیزهایی را مورد بررسی قراردادند چنین بررسی هایی در نجوم معمول است و معمولاً شامل پیگیری هایی است که به طور جداگانه منابع جالب تر را شرح می دهد. آیا شواهدی در مورد نیبیرو وجود دارد؟ و آیا راهی برای تطبیق آنها وجود دارد؟ برخی از آنها حتی در این کار بسیار موفق بودند. شهریار کوچولو گفت: تو چه کار مىکنى اینجا؟ وی در این خصوص افزوده است: این کار ما شبیه غواصیکردن نخواهد بود، اما من باید مثل غواصها عمل کرده و کار را تحت نظر داشته و از آن لذت ببرم.