سیاره مشتری، بزرگترین سیاره منظومه شمسی – علمیها

از طرفی دیگر در حدود ۲۹٫۴ سال زمینی (در حدود ۱۰ هزار و ۷۵۶ روز زمینی) طول میکشد تا زحل بتواند در اطرف خورشید بچرخد. در نهایت محققان دانشگاه آریزونا بعد از بررسی دقیق تر اطلاعات و تصاویر به دست آمده از تلسکوپ هابل به این نتیجه رسیده اند که Fomalhaut b یک سیارک بزرگ و نه یک سیاره در حال گردش به دور ستاره ای دیگر است. با این تعریف، منظومه شمسی هشت سیاره دارد که این هشت سیاره به دور خورشید در حرکت هستند.

بدین ترتیب دانشمندان توانستند بخار آب موجود در اتمسفر آن را تشخیص دهند. به گزارش اسپیس، محققان مقادیر قابل توجهی آب در اتمسفر یک سیاره بزرگ خارج از منظومه شمسی کشف کردند. خبرگزاری مهر: محققان سیاره ای در خارج از منظومه شمسی کشف کرده اند که در اتمسفر آن مقدار قابل توجهی آب است. در سال 2010 در ابتدا داشنمندان گزارش دادند که بیشتر اتمسفر این سیاره از بخار آب تشکیل شده است اما نتایج آن ها کاملا دقیق نبود.

پاندورا از عکسهای گرفته شده توسط کاوشگر ویجر ۱ در سال ۱۹۸۰ کشف شد و موقتاً S/1980 S 26 نامگذاری شد و در اواخر سال ۱۹۸۵ رسما “پاندورا” نام گرفت. اول این که دلیل نامیدن این سیاره به سیاره سرخ، زنگ زدن و اکسید شدن آهن موجود در خاک مریخ و گرد وغبار آن است که رنگ سرخی به این سیاره می دهد. رنگ خاکستری سطح آن از آهن و سایر ترکیبات سنگینی که سطح سنگی این سیاره را تشکیل میدهند ناشی شده است.

با این حال ، به دلیل دمای زیاد ناشی از اثرات شدید گلخانه ، این آب از مدتها قبل جوشیده شده و سطح سیاره اکنون برای گرم نگه داشتن زندگی بسیار گرم و خصمانه است. قبل از همهی اینها فراموش نکنیم که سیارک ایتیکاوا یک بار یک مهمان از زمین داشت و این فضاپیمای ژاپنی خودش را با این سیارک مماس کرد و یک تکه از آن را با خود به زمین آورد.این تکه سنگ در موزهای در ژاپن وجود دارد که البته خیلی کوچک بود، شاید به نظر خیلی از افراد بی ارزش باشد.

آب مایع در قمرهای سیارات بی ستاره؟ همچنین در اطراف یک ستارهی کوچک کم نور که بهعنوان یک کوتولهی قرمز شناخته میشود، میچرخد که نور آن به اندازهی ستارهای مانند خورشید نیست. او به ما انرژی و گرما می بخشد. در شماره ی قیل مجبور بودید به همه جای نقشه سرک بکشید و انرژی را به صورت مایعی نارنجی جذب کنید ولی در این شماره این مشکل کاملا حل شده و در هنگامی که با فقدان انرژی مواجه شدید می توانید با زدن کلید Start سلامتی خود را بازیافت کنید!

تراپیست-1e یک سیاره فراخورشیدی است که از لحاظ جرم، شعاع و انرژی دریافتی از ستاره میزبان بیشترین شباهت را با زمین دارد. شعاع آن 69912 کیلومتر است، 19 برابر است زمین بیشترو تنها 10 برابر کوچکتر از خورشید است. عرض شکاف A تقریبا ۴۷۰۰ کیلومتر است که به آن بخش کاسینی هم گفته میشود این شکاف حلقههای A و B را جدا میکند. با قطر ۳۰۶ کیلومتر یا 190 مایل، در اثر برخورد سیارکها به سطح سیاره در اوایل تاریخ منظومه شمسی ایجاد شدهاند. برخی از دادههای موجود از اجرام موجود در کمبرند کویپر استخراج شده بودند اما اجرام قدیمی این کمربند تنها اعضای این فهرست نبودند.

این برای حمایت از برخی اشکال زندگی بیش از حد کافی است. حفرههای مدوسا (Medusae Fossae) یکی از عجیبترین مکانهای مریخ است و برخی افراد عقیده دارند شواهدی از برخورد UFOها در این مکان پیدا میشود. طول و عرض جغرافیایی یک مکان را که درجه آن صفر است، روی کره نشان دهید. نیروهای جزر و مدی اعمال شده توسط این سیاره بر روی ماه آن می توانند گرما را تأمین کنند ، همان کاری که سیارات غول پیکر منظومه شمسی با قمرهای یخی خود انجام می دهند.

از آنجا که ارتفاعات بیشتر در نیمکره جنوبی قرار گرفته اند در نتیجه میتوان گفت که ضخامت پوسته نیمکره شمالی کمتر است. سیاره فراخورشیدی «کی ۲-۱۸ بی» در منطقه ای با «قابلیت حیات» قرار گرفته است. یک روز در زهره برابر با 243 روز زمینی است. هدف کاوشگر خورشیدی ناسا و آژانس فضایی اروپا از نزدیک شدن به زهره در هفته آینده خروج از دایرةالبروج برای به دست آوردن نمایی از قطبهای خورشیدی است. تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا پس از پرتاب در سال ۲۰۲۱ اطلاعات بیشتری از اینسیاره در اختیار ما قرار خواهد داد .

سیاره فراخورشیدی «کی ۲-۱۸ بی» ۱۱۰ سال نوری با زمین فاصله دارد. سیاره «کپلر- 452 بی» در منطقه گلدی لاکس قرار دارد و به نظر می رسد که در سطح آن بتوان صخره و آب پیدا کرد». و نهایتا مرحله ی آخر ، یعنی زمین فرا می رسد. تمام سیارات منظومه تراپیست-1 بسیار به زمین شباهت دارند. بنابراین امکان زندگی بر روی مریخ کنونی بسیار کم است اما غیرممکن نیست.

مریخ سیارهای است که ظاهر آن در حال حاضر بیش از همه تحت تاثیر بادها است، چون آب از روی آن تبخیر شده و اتمسفرش نازک است. ما دریافتیم که یک اگزومون در حال چرخش به دور یک سیاره شناور آزاد است که اگر ضخامت نوری جو نسبتاً زیاد باشد و پارامترهای مداری به اندازه کافی گرمایش جزر و مدی ایجاد کنند تا دما را بیش از نقطه ذوب ایجاد کند ، ممکن است آب مایع را روی سطح آن حفظ کند.

در حال حاضر، بررسی ها برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این سیارک ادامه دارد. اما در مورد سیارهی K2-18b وضع فرق میکند. پژوهشگران قصد دارند که K2-18b را بیشتر مورد مطالعه قرار دهند . کپلر که یک ریاضیدان بود، سه قانون در مورد مدار سیارهها تدوین کرد. محققان ناسا متوجه شده اند اتمسفر این سیاره به ارتقای درک انسان از سیارات و فرایندهای آنان در منظومه شمسی کمک می کند. شاید تلسکوپ فضایی جیمز وب که در سال 2018 توسط ناسا به فضا پرتاب می شود، اطلاعات دقیق تری درباره ی این سیاره در اختیار ما بگذارد.

سازمان فضایی آمریکا (ناسا)، سیاره ای موسوم به «کپلر- 452 بی» کشف کرده است که تا حد زیادی به کره زمین شباهت دارد. مکعب فاصله متوسط هر سیاره تا خورشید با مربع زمان یک دور کامل گردش سیاره تناسب مستقیم دارد. چگالی این سیاره 2 گرم بر سانتی متر مکعب، چگالی زمین 5.5 گرم بر سانتی متر مکعب و چگالی آب 1 گرم بر سانتی متر مکعب است. در شرایط خاص ، این قمرها قادر به حفظ جو قادر به اطمینان از ثبات حرارتی طولانی مدت آب مایع در سطح خود هستند. محققان دانشگاه مونترال با استفاده از اطلاعات رصد خانه Keck در هاوایی اندازه و تراکم سیاره را تخمین زدهاند.