سیاره زحل را بهتر بشناسیم

سرانجام ستارهشناسان دریافتند که ابرهای اورانوس از چه تشکیل میشوند و دلیل بوی بدی که از این سیاره متصاعد میشود چیست. ایسنا به نقل از ساینس الرت نوشت: سرانجام ستارهشناسان دریافتند که ابرهای اورانوس از چه تشکیل میشوند و دلیل بوی بدی که از این سیاره متصاعد میشود چیست. پاورپوینت سیاره اورانوس یک پاورپوینت آماده آموزشی در مورد سیاره اورانوس می باشد که به بررسی این سیاره پرداخته شده است، لازم به ذکر است که اورانوس هفتمین سیاره از نظر نزدیکی به خورشید و سومین سیاره از نظر اندازه و چهارمین سیاره از نظر جرم در منظومه شمسی است. من شخصا در سیارات معطوف منظومه شمسی کار میکنم برای اینکه کار من در مورد مطالعه سطح یک سیاره است.

منظومه شمسی پس از این تغییرات شامل هشت سیاره یعنی تیر، ناهید، زمین، مریخ، مشتری، زحل، اورانوس و نپتون می شود. اورانوس هفتمین سیاره از نظر نزدیکی به خورشید و سومین سیاره از نظر اندازه و چهارمین سیاره از نظر جرم در منظومه شمسی است. بهطوریکه نیمی از سال تنها یک قطب آن به سمت خورشید قرار میگیرد. دو حرکت وضعی و مداری اورانوس با زاویه ۹۸ درجه(عمود) نسبت به هم صورت میگیرد. صور فلکی به آرامی و در کنار یکدیگر در مدار قطب شمال و جنوب می چرخند و هر ستاره روزانه دایره ای در آسمان ترسیم می کند.

در روی ماه کوه های بلند، دشت های وسیع و گودا لهای دایره شکلی وجود دارد. نزدیکترین فاصله آن به زمین 27٬200 میلیون کیلومتر است.خروج از مرکز آن 0.0742 بوده که بسیار به دایره نزدیک است.به علت اینکه این سیاره 98 درجه انحراف دارد در یک چهارم حرکت آن به دور خورشید یکی از قطبهایش به سمت زمین است و یک چهارم بعد استوایش و یک چهارم پس از آن قطب مخالف و در انتها دوباره استوایش به سمت زمین خواهد بود.نور خورشید در اورانوس ۱/۴۰۰ نور خورشید در زمین است حرکت آن به درو خورشید ۸۴.۰۱ سال طول میکشد.

چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۴۴۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۰۰۲۲۱۰۰ پیامک فرمایید. اورانوس نام یکی از اسطورههای یونانی است که تجسم آسمان (و بهشت) محسوب شده و پدربزرگ زئوس و پدر کرونوس میباشد.وی با گایا (تجسم زمین و مادر اورانوس) همبستر شد و فرزندان متعددی از وی به دنیا آورد گایا که از این موضوع خسته شدهبود از کرونوس(یکی از فرزندان)کمک خواست و وی آلت تناسلی اورانوس را با داس برید و به دریا افکند بنابر افسانهای که بین تاریخشناسان مورد اختلاف است آفرودیته الهه عشق از عطری(یا خون) به وجود آمده است که هنگام افکنده شدن آلت تناسلی اورانوس به دریا، بلند شد.

شاه بهاش گفت: -خمیازه کشیدن در حضرتِ سلطان از نزاکت به دور است. روباه گفت: تو اهل اینجا نیستی. اگر سیاره عطارد را ببینی، یـعـنـی با مرد عالم و دانا و حکیمی ارتباط برقرار میکنی و از آن مرد به تو سود و فائده میرسد. این حلقه ها به ترتیب از بیرونی ترین به درونی ترین عبارتند از : اپسیلون ، U1R1986 ، دلتا ، گاما ، اتا ، بتا ، آلفا ، 6 ، 5 ، 4 و U2R1986 پهنای حلقه اپسیلون به صد کیلومتر می رسد خرده ریزهای آن بین 13 تا 6/13 سانتی متر است اما پهنای بقیه حلقه ها از 10 کیلومتر تجاوز نکرده و از خرده ریزهای حلقه اپسیلون کوچکترند اما کل حلقه آلبدونی برابر 5 درصد دارد .

این می تواند از طریق یک رویداد که به ما می رسد یا اقدامات خود آغاز شده توسط تمایل به تغییر متوقف شود. رنگ این سیاره به واسطه حضور متان در جوش به رنگ آبی است. در جو آن هیدروژن(به شکل H2) و ۱۲ درصد هلیوم و ۲ درصد متان وجود دارد اما از آنجایی که متان به شدت نور قرمز را جذب میکند این سیاره به رنگ آبی مایل به سبز دیده میشود. مانند غول های گازی دیگر، این سیاره یک لایه فوقانی هیدروژن که با هلیوم مخلوط است ،دارد .در زیر آن ها “گوشته ی یخی از سنگ و یخ است که هسته ی یخی را احاطه کرده است .قسمت بالایی اتمسفر از آب، آمونیاک و کریستال های متان جامد است ومتان به شدت نور قرمز را جذب میکند به همین علت این سیاره به رنگ آبی کم رنگ مایل به سبز داده دیده می شود.

جو آن به احتمال زیاد متشکل است از آمیزه ای آمونیاک، متان و هیدروژن. در کل باید گفت انواع مختلفی از این گیربکس ها با لقی ها و دقت های مختلف، طراحی و تولید می شوند که بسته به دقت مورد نیاز و همچنین توجیه پذیر بودن از نظر قیمت، انتخاب و مورد استفاده قرار می گیرند. میدان مغناطیسی این سیاره ۵۵تا ۵۸٫۵ درجه نسبت به محور چرخش آن تفاوت دارد و این بیشترین مقداری است که در میان سیارات ثبت شدهاست و پیشبینی میشود که مرکز مغناطیسی آن در مکان متفاوتی نسبت به مرکز سیاره و با فاصلهای حدوداً ۸٬۰۰۰ کیلومتری باشد ویجر ۲ اثبات نمود که در اطراف اورانوس میدان مغناطیسی قویای قرار دارد اما شدت آن یک دهم میدان مغناطیسی زحل است با این حال قدرت آن به طور متوسط ۵۰ بار نیرومندتر از میدان مغناطیسی زمین است و دنبالهای به طول ۴۶۵٬۰۰۰ کیلومتر،۱۸ برابر شعاع خودش دارد ودراین مغناط کره به علت برخورد طوفانهای خورشیدی و دیگر پرتوهای کیهانی پلاسماهایی با دمای ۱۰٬۰۰۰ کلوین به وجود میآید.

گنبد شکلی نمادین از یک کلّیـت است، که از حد این کلـّیت فراتر می گذرد، و در نتیجه این شکل نمادین تبدیل به وسیلهای آیینی می شود. شمردن جواهرات نماد کار بی هدف است، داشتن جواهر برابر است با شناخت (کوپر، 1379: 106) و نیز گوهر استعاره ای است از بصیرتی گرانبها که در حین عمل تفکر حاصل می شود. اورانوس در طالع بینی شناخته شده به عنوان “Awakener” است، از آنجایی که جنبه های آن و گذر از آن تغییرات ناگهانی و شوک ها را به وجود می آورد. 1. فاصلهي زياد از سيارهي اصلي كه نزديك به 24 ميليون كيلومتر برآورد ميشود.

جرم این سیاره برابر (۰٫۰۰۱۳ ± ۸٫۶۸۱۰)×۱۰۲۵ kg و ۱۴٫۵۳۶ برابر زمین است و چگالی آن ۱.۲۵ برآورد میشود در نتیجه احتمال میرود از جو بسیار ضخیم، گوشتهای مایع و هستهای جامد و کوچک تشکیل شده باشد.شتاب گرانشی آن نیز ۹۰ درصد شتاب گرانشی زمین تخمین زده شدهاست. اعتقاد بر این است که سیاره نه که ادعا میشود سیاره X نیز نامیده میشود جرمی حدود 10 برابر زمین و 5000 برابر جرم پلوتو دارد. البته کاندیدهای دیگری هم مطرح هستند مانند برخورد یک دسته بزرگ از دنبالهدارها در اوایل تشکیلش که این خود وجود یک اقیانوس بزرگ داخلی آن را نیز توجیه میکند.بعضی اوقات گفته می شوداین سیاره ، “در مدار خود به دور خورشید غلت می خورد.” نور خورشید در اورانوس نور خورشید در زمین است حرکت آن به دور خورشید ۸۴٫۰۱ سال طول میکشد.

ستارهشناسان تا سال ۱۹۹۷ موفق به کشف ۱۸ ماه در مدار این سیاره شدند. این کشف تصادفی در حیاط خلوت آن انگلیسی بود که برای سیاره نوآوری کثیف مناسب بود. نفوذ اورانوس به نسل از طریق نوآوری ها، گذارنده ها، تغییر در ادراک و غیره نشان داده می شود. خطوط باریک و سیاهی در دامنه کوههای مریخ دیده شده که ممکن است نشان از جاری شدن آب نمک در فصل بهار این سیاره باشد. ناسا برنامه دارد که تا سال ۲۰۳۰ یک ایستگاه “مستقل از زمین” در مریخ بنا کند. برای مثال می دانیم که درمنظومه ما چهار سیاره کوچک با سطوح سخت و نزدیک به خورشید به نامهای عطارد، زهره، زمین و مریخ همینطور چهار سیاره غول پیکر با سطوح غیر جامد گازی در فاصله دورتر از خورشید به نامهای مشتری، زحل، اورانوس و نپتون وجود دارند اما کشف ستاره ای که دارای چندین سیاره غول پیکر گازی که در مدارهای نزدیک به آن ستاره در گردشند مایه حیرت دانشمندان و ستاره شناسان گردید.

او میگوید حدود 1400 کلمه برای زبان ناویها ساخته، در حالی که زبان انگلیسی تقریبا دارای 40000 کلمه است. طبق این گزارش، زهره سیارهای با یک فضای جهنمی است که دارای ساختاری متشکل از 96.5 درصد کربندیاکسید، 3.5 درصد نیتروژن و مقادیر جزئی از دی اکسید گوگرد، آرگون، آب، مونوکسید کربن، هلیوم و نئون است. میدانیم که در جو، گاز متان وجود دارد و متان، دلیل آبی بودن اورانوس است(گاز متان بدون بوست) و همچنین میدانیم که وجود گازهای هیدروژن و هلیوم در آنجا، به خاطر اکتشافات کاوشگر “وویجر ۲” (Voyager 2) است که در گذشته به پرواز درآمد اما تشخیص غلظت ترکیبات دیگر مانند آب، آمونیاک و سولفید هیدروژن، کمی دشوارتر بوده زیرا این سیاره، با ما فاصله زیادی دارد و امکان تشخیص آن با تلسکوپ معمولی، بسیار ضعیف است.

درصد آمونیاک در قیاس با متان و خاصه هیدروژن نسبتا کم است. اگر شما همراه با نارضایتی ملایم هماهنگ شده اید، اورانوس ‘آمپس آن را تا سطح بعدی. به این معنا که اگر جسمی در زمین 100 گرم وزن داشته باشد در اورانوس 90 گرم وزن خواهد داشت. اگر نگاهی دقیق و عمیق به این مرحله داشته باشیم می توانیم دو درس اساسی از این مرحله بگیریم. به عنوان مثال، یکی از مفروضات اساسی برهان وجودشناختی این است که میتوان از صِرفِ تصور برخی موجودات، وجودِ واقعی آن ها را نتیجه گرفت. بخش اساسی ماموریت رهیاب انجام دادن سیستم جدید فرود بر این سیاره بود.

مورخان آستور اغلب به انقلاب هایی که در حال حاضر در فرانسه و امریکا انجام می شوند، اشاره می کنند و از ساختن قدرت های قدیمی جلوگیری می کنند. اورانوس حرکت وضعی خود را در مدت 10 ساعت و 40 دقیقه انجام میدهد. تقریباً هر پانزده ساعت یک بار و در فاصلۀ تقریبی۱۴۲هزار کیلومتری بر گرد زحل مدار می پیماید. دهاست و پیشبینی میشود که مرکز مغناطیسی آن در مکان متفاوتی نسبت به مرکز سیاره و با فاصلهای حدودا 8٬000 کیلومتری باشد.

لذت تماشای کشتیهای او، فقط به غرور ملی ارتباط پیدا نمیکرد. شما فقط باید مکان اشیاء / سیارات خاص، دنباله و نام آنها را بدانید. در سطح شخصی، اورانوس می تواند در زمانی که جنبه های شدید برای سیارات زایمان وجود دارد. در سطح جمعی، بر پالس فرهنگی یک دوره زمانی مشخص تاثیر می گذارد. و حتی هنگامی که این جرم را به عنوان کشف به انجمن سلطنتی گزارش میداد باز براین باور بود که دنبالهدار است و این عقیده را داشت تا زمانی که به طور مطلق اثبات شد که اورانوس یک سیاره است. دنبالهدار شومیکر لوی ۹ یکی از مهیجترین پایانها را تجربه کرده است.

ولی توسط ویلیام هرشل و در خانهاش(اکنون موزه اخترشناسی) در شهر بث، سامرست و در ۱۳ مارس ۱۷۸۱ رصد شد,و در ۲۶ آوریل ۱۷۸۱ به عنوان دنبالهدار گزارش شد. اورانوس در مقابل زمین و اکثر سیارات دیگر در جهتی پس رونده می چرخد .در یک چهارم حرکت آن به دور خورشید یکی از قطبهایش به سمت زمین است و یک چهارم بعد استوایش و یک چهارم پس از آن قطب مخالف و در انتها دوباره استوایش به سمت زمین خواهد بود.