زمین سیاره از آن پر بود

دانشمندان بر این باورند که این سیاره به طور کامل از هیدروژن، هلیوم و سیلیکات ساخته شده است. دانشمندان مدارکی کشف کرده اند که ثابت می کند گدازه های آتشفشانی که در گذشته در این قمر فوران کرده اند ترکیبی از آب و آمونیاک بوده اند. این قمر دارای سطحی کهن و پر از دهانهی برخوردی است که نشان میدهد خبری از فرآیندهای زمینشناختی در آن نیست؛ اما این قمر دارای یک اقیانوس زیرزمینی است و به دلیل سطح قدیمی آن، هنوز وجود حیات در این اقیانوس قطعی نیست.کالیستو مانند دیگر چهار قمر گالیلهای در سال ۱۶۱۰ میلادی کشف شد.

شیارها بر اثر فعالیتهای تکتونیکی یا انتشار آب زیر سطح به وجود آمدهاند.به باور دانشمندان، گانیمد دارای اقیانوس آب شور زیرزمینی است. با ایشان گفتگو کردهایم تا دست در دست او چیزی بر دانستههای جامعه دانشی-اخترشناسی کشور عزیزمان بیفزاییم. او مطالعات دقیق خود را در سپتامبر 1845 به پایان رساند. در سال ۱۹۶۹، ستاره شناسان نخستین تصاویر دقیق از سطح پلوتو را منتشر کردند. یکی از این کهکشان ها ، کهکشان راه شیری است که دارای میلیون ها مجموعه ستاره و سیاره می باشد. در خلال برگزاری نمایشگاه دبی نیز در غرفه شرکت ویرجین گالاکتیک که جزو زیر مجموعه هلدینگ مبادله حضور یافته بود از نوعی لباس فضایی رونمایی شد که اولین آن به دست شیخ دبی امضا شد.

شهر دبی و سایر شهرهای امارات متحده عربی از زمان پیدایش و رشد در دهه ۹۰ میلادی تا کنون جزو ده مقصد برتر گردشگری در دنیا بشمار میروند. نخستین بار در سال ۲۰۰۹ بود که هلدینگ سرمایه گذاری Abar در نمایشگاه EAA Airventure که همه ساله در شهر آشکاش از ایالت ویسکانسین برگزار میشود، سرمایه گذاری بالغ بر ۲۸۰ میلیون دلار در ازای دریافت ۳۲ درصد سهام ویرجین گالاکتیک را مطرح نمود. داستان اینکه شما بر روی برخی این دهانهها اسامی ایرانی قرار دادید چیست؟

در همین حال لوریر (Urbain J. J. Leverrier)، ریاضیدان فرانسوی که با آدامز نا آشنا بود، کار بر روی این پروژه را آغاز کرد. بین اعضای منظومه شمسی اگر رقابتی بر سر اینکه اکتشافات فضایی به کدام یک اختصاص یابد وجود داشت، سیاره زهره که کمتر واکاوی شده یا تیتان، قمر هیجانانگیز زحل توجه زیادی را به خود جلب میکردند. تاکنون اطلاعات زیادی از آن بدست نیامده، اما بنا به گفته طراح آن این لباس قرار است میزان دما و رطوبت بدن سرنشینها در حد مطلوب و قابل تحمل کنترل نماید. اما در همان حال که ما بزرگ تر می شویم، عامل بی اشتیاقی هم به مقدار بسیار زیادی در ما افزایش می یابد.

حال که بحث پروازهای تجاری فضایی و دسترسی آن برای گردشگران پردرآمد روند محقق شدن را پیش گرفته، دبی نیز خواهان ورود به عرصه گردشگری فضایی از طریق همکاری با شرکت ویرجین گالاکتیک است. این لکه به دلیل وجود توده های گازی که با سرعت بسیار فراوان در حال گردش بودند، ظاهر شده بود. انحراف زاویه محور نپتون باعث به وجود آمدن فصول در این سیاره شده است.بطور کلی هسته این سیاره مانند بقیه سیارات گازی به شکل هسته ای از جنس صخره(Rock ) سپس لایه ای از هیدروژن فلزی مایع وسپس اقیانوسی از هیدروژن وهلیم مایع وآخر از همه جوی از هیدروژن وهلیم می اشد.

زاویه انحراف محور این سیاره 28 درجه است. دمای سطحی این قمر 235- درجه سانتیگراد است. به احتمال زیاد عمده آب سطح سیاره زهره باید تبخیر شده باشد و همین مسئله موجب جذب کامل انرژی خورشید میشود که سطح این سیاره را به شدت گرم میکند به طوری که دمای سطح آن به 482 درجه سانتیگراد میرسد. اما همین کشور سی چهلساله به زودی به مریخ میرسد. جالب است بدانید به زودی نخستین سفر با اولین فضاپیمای بینسیارهای امارات متحده عربی که مدارگرد هوپ (Hope orbiter) نام دارد، با پرتابگری ژاپنی قرار است زمین را به مقصد سیاره سرخ ترک کند.

کاوشگر هوپ (Hope) به معنی «امید» یا همان ماموریت مریخی امارات که خود اماراتیها آن را «مسبار الاَمل» میخوانند، اولین کاوشگری در سال جاری خواهد بود که با رسیدن به مدار سیاره مریخ در اواخر سال / اوایل سال ۲۰۲۱ تصویر کاملی از جو این سیاره و لایههای آن ارائه خواهد کرد تا سیارهشناسان با دادههای بیشتری به سوال کلیدی نحوه فراراکسیژن و هیدروژن اتمسفر مریخ به فضا در طول یک سال مریخی (معادل ۶۸۷ روز زمینی) پاسخ دهند. منظومه شمسی بسیار گستردهتر از هشت سیاره معروف که حول مدار خورشید میچرخند، است. اگرچه زهره نزدیکترین سیاره به خورشید نیست اما جو متراکم آن گرما را به دام انداخته و باعث میشود تا به گرمترین سیاره منظومه شمسی تبدیل شود؛ در نتیجه دمای زهره به 870 درجه فارنهایت (465 درجه سیلسیوس) میرسد.

شرکت فوق بعدتر توسط هلدینگ مبادله، بازوی سرمایه گذاری دولتی امارات خریداری شد و در طی قرارداد جدید بین شرکت مبادله و شرکت ویرجین گالاکتیک قرار است تا امکان سنجی تبدیل فرودگاه العین به یک پایگاه فضایی و همچنین محلی به عنوان تامین کننده پروژه گردشگری فضایی مورد مطالعه قرار گیرد. بکارگیری نوآوریهای روز افزون و حفظ فاصله با سایر رقبا در منطقه خاورمیانه دبی را به مقصد اصلی گردشگری تبدیل نموده است. ۱۴- ستاره ای حدود ۶۰۰۰۰۰۰۰۰ کیلومتر از زمین فاصله دارد این ستاره چند واحد نجومی از زمین فاصله دارد؟

ستاره شناسان که تا قبل از آن فکر می کردند اورانوس آخرین سیاره منظومه شمسی است، متوجه شدند که اورانوس همیشه در جائیکه آنها پیش بینی می کردند نیست. این سیاره دارای 5 حلقه کم فروغ است.سه تای آنها مانند حلقه های اورانوس کاملا” باریک هستند ولی دوتای دیگر مانند حلقه های مشتری پهن بوده وکمی هم حالت پخش دارند.آخرین حلقه نپتون با نام آدامز با عرض تنها 50 کیلومتر از زمین بصورت گسسته مشاهده می شود.این شکل خاص حلقه آدامز احتمالا”ناشی از وجود اقمار شفرد می باشد.برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نامگذاری حلقه ها اینجا را کلیک نمایید. اتمسفر مشتری از ۸۶ درصد هیدروژن ۱۴ درصد هلیوم و مقدار ناچیزی متان، آمونیاک، فسفین، آب، استلین، اتان، ژرمانیم و کربن مونوکسید ساخته شدهاست.

این منطقه نقطه سیاه بزرگ نام گرفت و شبیه لکه قرمز بزرگ در مشتری بود. هر سه بلاک چین نام برده شده دارای Trilium هستند و هر کدام مجموعهای از ویژگیهای دنیای بیگانه را دارند. اکنون فاریا و همکارانش گزارشی از وجود سیاره احتمالی دیگری در این منظومه دادهاند که هر پنج روز یکبار ستاره خود را دور میزند. ژائو فاریا، محقق اصلی این مقاله در بیانیهای گفت: این اکتشاف نشان میدهد که نزدیکترین ستاره به منظومه شمسی میزبان جهان جدیدی است.

در چنین شرایطی جای تعجب ندارد که با نزدیک شدن به زمان کاهش فاصله مداری مریخ و زمین تا اوایل پاییز، تابستان امسال سه ماموریت فضایی راهی سیاره سرخ شوند تا با گردآوردن دادههای تازه نشان دهند سیاره سرخ مثل قالی کرمان است و هرچه بیشتر پامیخورد برای مطالعات فضایی جذابتر میشود. تریتون (Triton) بزرگترین قمر این سیاره 2705 کیلومتر قطر دارد و در فاصله 354.760کیلومتری سیاره قرار گرفته است. نپتون ۸ قمر دارد که بزرگترین آنها تریتون نام دارد.

آنها در برآوردن گنبدها نقش اساسی دارند؛ سنمار، استاد پیش نمونه، شیده، استاد سازنده، و بهرام که هفت گنبد برای او ساخته می شود. او در 21 ماه ژوئیه سال 1969 قدم به ماه گذاشت. ۱۲. همچنین بنگرید به پاسخ دکارت به اعتراضات آرنو (Descartes, 1984 ,p. این سفینه همچنین به وجود حلقه های نپتون و شش قمر آن به نامهای دسپینا، گالاتیا ، لاریسا، نایاد، پروتئوس و تالاسا پی برد. همچنین وسیله ی دفاعی این حیوان برای مقابله با دشمن است اما سودجویان این جانور را برای استفاده از شاخ هایش می کُشند.

تستهای مختلف این لباس توسط شریک طراحی آن بند معروف Under Armour دنبال میشود. این لباس ۵/۲ کیلوگرمی برای هر سرنشین بصورت اختصاصی طراحی و دوخته میشود و میتوان آن را با خود به یادگار برد. همزمان با فعالیتهای طراحی و ساخت ماهوارههای سنجش از دور شرکت YAHSAT نیز در سال ۲۰۰۶ تاسیس شد و اکنون در زمره ۱۰ شرکت برتر ماهوارهای فعالیت میکند. ادغام YahSat با شرکت خدمات ارتباط سیار ثریا نیز باعث شد تا ناوگان ماهوارهای آن به ۵ ماهواره افزایش پیدا کند. آخرین ماهواره بنام Al Yah در ژانویه سال ۲۰۱۹ میلادی پرتاب شد که برای نزدیک به ۹۵ درصد ساکنان برزیل خدمات ماهوارهای با پهنای باند K فراهم میکند.

اولین ماهواره مخابراتی این شرکت در سال ۲۰۱۱ با موفقیت در مدار قرار گرفت و به دنبال آن دو ماهواره دیگر نیز پرتاب شدند. در سال 1971، مارینر 9 به مدار مریخ ارسال شد. سر انجام در سال ۲۰۱۴ آژانس ملی فضایی امارات تحت عنوان UAESA تاسیس شد تا طرحها و برنامههای استراتژیک این شیخ نشین حوزه خلیج فارس در عرصه فضایی را تدوین، تبیین و اجرا کند. در خیلی از سخنرانیها و مواضع ریز و درشت، تحقیر امارات به عنوان یک کشور بدون قدمت، عادی شده!