درباره سیاره ها

در حال حاضر کلمه «سیارک» به طور خاص به همین اجرام متشکل از سنگ و فلز و یخ در بخش درونی منظومه شمسی در فاصله مریخ و مشتری اطلاق میشود. درحال حاضر جدیدترین و پرطرفدار ترین مستند از لیست بهترین مستند های کیهانی , مستند سیاره ها میباشد که میتوانید آن را با دوبله فارسی شبکه منوتو دانلود کنید. تهیهکنندگان هالیوود از سویی بهدنبال فیلمهای جوانپسند بودند و از سویی دیگر ناگزیر بودند با تولید فیلمهای سینمایی، چهره انقلاب اسلامی ایران و سایر کشورهای اسلامی را مخدوش و از انقلاب مردمی و اسلامی ایران و سایر کشورهای اسلامی، چهرهای خشونتطلب، جنگافروز و تروریست به مخاطبان فیلمهای سینمایی القاء کنند.

از سویی دیگر در سالهای گذشته پدیده دیده شدن دو خورشید در آسمان در نقاط مختلف جهان ثبت شده که می تواند نشان از صحیح بودن فرضیه نزدیک شدن نیبیرو به زمین باشد. عده ای معتقد اند که گرمای زمین بر اثر فعالیت های ستاره ها و جابجایی ستاره های دنباله دار از جمله نیبیرو است. برخی معتقدند تا پیش از رسیدن نیبیرو به نزدیکی مدار زمین ، ناسا با یک تئوری جدید خبر از عبور یک ستاره دنباله دار و یا یک جرم آسمانی بزرگ را خواهد داد که احتمالا سنگی جدا شده از اقمار مشتری است.

دانشمندان موسسه SwRI (سرواژه Southwest Research Institute) آمریکا با تحلیل رصدهای سیاره پلوتون میگویند جو این سیاره کوتوله در حال ناپدید شدن است. این اتحادیه پنج سیاره کوتوله را به رسمیت میشناسد: سرس، پلوتو، هومهآ، میکمیک و اریس. اریس (الهه جنگ در یونان و معادل ایرانی آن ایندره) یا «اریس ۱۳۶۱۹۹» که پیشتر با نام «۲۰۰۳ یو بی ۳۱۳» خوانده میشد، یک سیاره کوتوله است که در ۵ ژانویهٔ ۲۰۰۵ توسط ستارهشناسان مشاهد شد و در ۲۹ ژوئیه همان سال خبر کشف آن انتشار یافت. پس از مدتی در نقاط مختلفی از قرص، اجرام جامدی از انباشتگی ذرات جامد بوجود آمدهاند در اثر برخورد اجرام به یکدیگر و خردشدن آنها، به هر حال پس از بوجود آمدن تعداد زیادی از این اجرام، مرحله دوم یعنی مرحله تشکیل سیارات از اجرام سیارهسان شروع شده است بعضی از اجرام سیاره سان با جرم بیشتر و خردشدگی کمتر، در حقیقت جنین سیارههای امروز بودهاند.

سینمای جنگی War movie یک ژانر مستقل در سینما نیست (حداقل اینکه بسیاری این طور فکر میکنند) بلکه دارای تمها و موتیوهای مشترکی است که در انواع ژانرهای دیگر قابل بازسازی هستند به عنوان نمونه هم در وسترن، هم علمی-تخیلی و هم فانتزی-حماسی که ژانرهای قابلشناسی در اوتار هستند سینمای جنگ از قابلیتهای تلفیقی زیادی برخوردار است. بر اساس تعریف اتحادیه بین المللی ستارهشناسی سیاره کوتوله جرمی فضایی است که به دور خورشید میگردد و جرم آن قدر هست که بتواند در نتیجه جاذبهاش شکل کرویش را حفظ کند و دارای تعادل هیدروستاتیک باشد، و قمر یک سیاره دیگر هم نیست.

تیتان در منظومه ی شمسی از نظر وسعت دوم است و یکی از قمر هایی می باشد که دارای جو است. برهان طرفدارانِ نظریۀ اشتراک لفظی وجود به نظر ناتمام میرسد. اورانوس سردترین سیاره سامانهی خورشیدی است که دمای آن به زیر ۲۲۰ درجه سانتی گراد میرسد. این فرضیه که بسیار به آن تکیه میشود؛ به عنوان یک دروغ بزرگ از آن یاد شده است . اختر شناسان به تازگی قمر جدیدی از سیاره زحل را شناسایی کردهاند که بسیار کوچک است(حدودآ ۲ کیلومتر). بسیاری از سایتهایی که به وجود نیبیرو و نزدیک شدن و تاثیر مخرب آن بر روی کره زمین و پایان حیات بشر اعتقاد دارند ، مهمترین دلیل خود را وقوع حوادثی بزرگ در طی حیات انسان بر روی کره زمین و مخفی شدن تمدنهای پیشرفته گذشته و باقی ماندن آثار حیرت انگیز آنها مثل تمدن سومریان ، مصر باستان و مایاها و کشف اجزایی از قاره آتلانتیس در قعر اقیانوس اطلس و نشانه هایی از تمدن مو ( لموریا ) در ژاپن و یا جزایر هاوایی ذکر می کنند و معتقدند که در دوره های متوالی حیات بر روی زمین ، تمدنهایی ایجاد و پیشرفت نموده که یکباره با حوادثی نظیر زلزله و سیل و غرق و شدن و یا آتشفشانهای عظیم و برخورد شهابسنگ های عظیم از بین رفته اند و آثار بجا مانده از سومریان و مایاها و نقاشی های مصر باستان حاکی از آن است که هر دوره های مختلف حیات بشر با نزدیک شدن ستاره ای بالدار که تصاویر رمزی آن در همه تمدنهای پیشین وجود دارد ، حوادثی عظیم روی داده و تقریبا موجب از بین رفتن نسل بشر شده و مجددا پس از آن بازماندگان آنها با انتشار بر روی زمین و یافتن مکانهای جدید برای زندگی ، دوره بعدی حیات را آغاز نموده اند .

اما اگر سیارات غول پیکر در کنار آن قرار بگیرند ، زمین از قبل ابعاد کوچکی به خود می گیرد. ژانویه سال 2005 میلادی دانشمندانی بنام مایکل ای براون و چاد تراجیللو و دیوید ال رابینوویتز , عکــسها و داده های مربوط به این اکتشاف را مورد بررسی قرار دادند که موجب کشف سیاره اریس شد و ابتدا نام آن را X برگرفته از Xena گذاشتند. اریس تقریباً ۱۶٬۰۹۳٬۴۴۰٬۰۰۰ کیلومتر از خورشید فاصله دارد و فاصلهٔ اریس تا خورشید سه برابر فاصلهٔ پلوتون تا خورشید و ۳۸ تا ۹۷ برابر فاصلهٔ زمین تا خورشید است.

در 21 اکتبر 2003 عکــس هایی از این سیاره توسط تلسکوپ 48 اینچ پالومار گرفته شد اما فاصله این سیاره آنچنان زیاد بود که حرکت آن در پسزمینه ستارگان تا سال 2005 که دادههای مربوط به این شیء دوباره مورد بررسی قرار گرفت مشاهده نشد. این پنج سیاره به جز سرس، که در کمربند سیارکی میان مریخ و مشتری قرار دارد، در ماورای مدار نپتون در بخش بیرونی منظومه شمسی قرار دارند. مسئولان شرکت وی-وو در آمريكا قصد دارند پناهگاه تجاری زيرزميني براي افرادي بسازند که ميخواهند از وقايع فاجعهآميزی مانند برخورد يک سيارک به زمين و يا يک حمله هستهای جان سالم به در ببرند.برای اطلاع بیشتر از این پناهگاه ها اینجا کلیک کنید.

6-چرا سیّاره ها و خورشید در منظومه ی شمسی به هم برخورد نمی کنند؟ بسیاری از صفحات اینترنتی برای اثبات این نظریه به کتیبه های سومریان و تقویم پیشرفته مایاها که در سال 2012 پایان می باید استناد می کنند و معتقدند که در این سال حیات بشر بر روی زمین پایان می یابد و یا بسیاری از جمعیت کره زمین یا دو سوم آن و یا نود درصد جمعیت انسانها از بین خواهند رفت.

بنابر این دریافتیم که گرم شدن زمین بر اثر گاز های گلخانه ای تنها یک فرضیه یا چیزی کم تر از آن است و اصلا پایه و اساس علمی چندانی ندارد. پدیده ای به نام گرم شدن زمین بر اثر گازهای گلخانه ای یک داستان تخیلی بیشتر نیست. کسانیکه مدافع وجود نیبیرو هستند معتقد به جعلی بودن گرم شدن زمین ( لینک مستند تهیه شده ) و اثر گاز دی اکسید کربن بر آب و هوا هستند و معتقدند گازهای گلخانه ای سبب گرم شدن زمین نمی شوند و آب شدن یخهای قطب به دلیل بالا رفتن دمای زمین نیست.

یعنی زلزله های امروزه, فوران آتشفشان ها و گرمای زمین همگی به خاطر نزدیک شدن سیاره ای با جاذبه بالا به زمین می باشد. بدیهی است کمترین فاصله ماه با خوشه پروین نیز در این شب رخ خواهد داد. یعنی در این سالها تاثیر نیبیرو به بیشترین حد خود می رسد و کمترین فاصله را با زمین خواهد داشت. آنها عقیده دارند که سیاره ایکس در ماه دسامبر سال 2012 مدار 3600 ساله خود به دور خورشید ما را تکمیل می کند. همه غول ها هسته کوچکی دارند – نسبت به اندازه کره زمین. همانطور که می بینیم تغییرات آب و هوایی کره زمین در حال افزایش است ، از ابتدای سال جاری تاکنون زلزله های شدید زیادی رخ داده و آتشفشان ایسلند پس از دویست سال فوران نموده و انتظار فوران آتشفشانهای دیگر نظیر ” کاتلا ” در آیسلند و ” یلوستون ” در آمریکا توسط دانشمندان تایید شده و بسیاری از کارشناسان علت این وقایع را همزمانی نزدیک شدن نیبیرو به زمین و دور شدن آن از پلوتو می دانند و بر اساس نمودارها و تصاویر موجود این اتفاق در سالهای 2012 تا 2014 رخ می دهد.

امروزه حواث طبیعی زیادی کره زمین را تهدید می کنند.آیا براستی این همه حوادث غیر مترقبه می تواند بخشی از چرخه طبیعی زمین باشد؟ همان طور که میدانید؛ عده زیادی گرمای زمین را بر اثر گازهای گل خانه ای دانسته اند به طوری که این گازها در جو قرار میگیرند و موجب جلوگیری از خروج پرتوهای گرمایی یا فرابنفش زمین میشوند . بزرگ ترین قمر زحل تیتان نام دارد که از عطارد بزرگ تر است ولی جرم آن از عطارد کم تر است. که پس از کشف، بهعنوان سیارهٔ دهم منظومهٔ خورشیدی شناخته شد. این پدیده به طور رسمی سان-داگ خوانده می شود ولی به نام های هاله، خورشید کاذب، حضیض خورشید، خورشيدهاي دروغين و یا پارهلیا نیز شناخته می شود.

آیا نیبیرو بر دیگر سیارات نیز تاثیر می گذارد؟ ارتعاش شدید ناشی از شوک غلیظ ، باعث تراکم ماده متراکم در نیمه عمر می شود ، که توسط Sonce و دیسک پیش سیاره ای ایجاد شده است ، و سپس با کمربند بر روی گروههای داخلی و خارجی سیاره سقوط کرد. همانطور که الان می توانید تصور کنید، تاثیرات جاذبه ای یک سیاره بزرگ و قابل ملاحظه – وقتی که به قسمت داخلی منظومه شمسی نزدیک می شود، می تواند اثرات ویرانگری بر مدارهای دیگر سیارات داشته باشد . به بیان دیگر خورشید باید صاحب قسمت اعظم تکانه زاویه ای منظومه شمسی باشد و همه سیارات و سیارک ها باهم تکانه زاویه ای اندکی داشته باشند.

وجود چنین سیاره ای در آنجا می تواند شرحی از بی نظمی هایی را که در مدارهای نپتون و اورانوس وجود دارد بدهد. در واقع، قبل از اینکه مأموریت کاوشگر نیوهورایزنز نخستین تصاویر وضوحبالا را با مانورهای گذر نزدیک خود از پلوتون به ثبت برساند، ستاره شناسان چنین ظاهری را برای سیاره کوتوله متصور بودند. مثل یک ماهی که از آب بهبیرون پریده و از منطقهی امن خود خارج شده است. در حالی که منابع رسمی در کشورهای غربی و آمریکا بسیاری از اطلاعات موجود درباره نیبیرو را انکار می کنند و سعی می کنند به آن وجهه عادی بدهند ، با این حال بسیاری از این کشورها خود را برای وقایع سال 2012 آماده کرده اند و در بسیاری از کشورها پناهگاه هایی برای این منظور ساخته شده است.

زمین از ساختار فعّال و پیچیده ای تشکیل شده است که هنوز هم با دانش قرن بیست و یکم چندان پیش بینی شدنی نیستند. تا حالا ۶۲ قمر کشف شده است که به دور زحل می چرخند. ریز سیاره جرمی فضایی است که در یک مدار مستقیم به دور خورشید میگردد، اما نه یک سیاره بزرگ است و نه یک ستاره دنبالهدار (comet)، و به این ترتیب این اصطلاح «سیارههای کوتوله» (dwarf planets) را هم در برمیگیرد.

ستارهی فروزان در لژهای ما، که پیشتر دربارهی آن سخن گفتهایم، نمایانگر شباهنگ، آنوبیس، یا عطارد، نگهبان و راهنمای ارواح است. ترکیب این سیاره بیشترین شباهت به خورشید را دارد و نام آن از اساطیر رومی برگرفته شده است، ژوپیتر نام خدای خدایان یا پادشاه خدایان بود. گرفتن این ماموریت ها از طریق گشت و گذار در گوشه و کنار دنیای بازی و صحبت کردن و تعامل با شخصیت های جذاب و عجیب و غریب بازی انجام می شود و می توانید با انجام آن ها پاداش های خیلی ارزشمندی را نیز دریافت نمایید که این سیستم پاداش جذاب در بازی هر بازیبازی را تشویق به انجام ماموریت های جانبی بیشتر می کند.