بزرگترین سیاره درونی منظومه خورشیدی کدام است – ❤️ پست روزانه

تاریک است. حتی با یک تلسکوپ کوچک “شکاف” میان حلقه های خاکستری و درخشان را میتوانید ببینید. زحل پنجمین شیء درخشان منظومه شمسی است و دورترین جرم منظومه شمسی است که با چشم غیرمسلح نیز میتوان در آسمان شب آن را دید. همانطور که شنیدهاید دانشمندان ۲۰ جرم جدید در اطراف سیاره زحل پیدا کردهاند که تعداد اقمار آن را به ۸۲ مورد میرساند، این در حالی است که مشتری ۷۹ قمر شناخته شده دارد و بنابراین در رتبه دوم قرار خواهد گرفت. جو رقیقی از نیتروژن در اطراف این قمر وجود دارد. به دلیل نوسانات شدید دما در این سیاره جو وجود ندارد و سطح این سیاره با نشانههایی از برخورد و چالههای آتشفشان مانندِ ناشی از برخورد شهاب سنگ پوشیده شده است.

گاه به صورت قرص کامل است ، زمانی نیمی از آن روشن است و زمانی دیگر به صورت هلال دیده می شود . دمای هوا در سطحی که فشار اتمسفر ۱۰ برابر زمین میباشد، به ۲۱ درجه سانتیگراد می رسد. با این حال، از نظر اندازه، وزن و چگالی شبیه به زمین است، از این رو به آن سیاره دوقلوی زمین می گویند. اما دلیل وقوع این طوفان، که زودتر از موقع به وقوع پیوسته است، هنوز مشخص نیست. شکی در این نیست که کتاب شازده کوچولو کتاب کودک است چون در هر حال کودکان این کتاب را می خوانند و تحت تاثیر قرار می گیرند ولی با این وجود مورد تردید نیست که برخی چیزها در این کتاب هست که واقعا از کتاب های کودکان بسیار بالاتر و فراتر می باشد.

طبق اعلام اتحادیه بین المللی نجوم ، این سازمان که نام همه اجرام آسمانی را تعیین کرده و درباره وضعیت آنها تصمیم گیری می کند ، پلوتون هنوز یک سیاره رسمی در منظومه شمسی ما نیست. دانشمندان یونانی سپس تصمیم گرفتند نام آنها را سیارات یا اجرام سرگردان بگذارند. فراتر از منظومه شمسی ما، سیارات بیشتری از ستارههایی که در آسمان شب میبینیم وجود دارد. تفاوت بزرگ ناهید با زمین، جو آن است که بیشتر آنرا دیاکسید کربن تشکیل داده و در ابرهای فوقانی آن قطرات ریز اسید سولفوریک وجود دارد.

ناهید یکی از سیارههایی است که میتوان آن را به آسانی در آسمان پیدا کرد. منظومه خورشیدی دارای چهار سیاره درونی با نام های تیر (عطارد)، ناهید (زهره)، زمین و بهرام (مریخ) می باشد. زحل جرمی معادل ۹۵ برابر زمین دارد اما با این حال نیروی جاذبهاش کمی بیشتر از زمین است و ( ۱/ ۱۹) برابر شتاب گرانش زمین را داراست. ۹۰ تا ۹۵ درصد از حلقه های زحل ترکیبی از آب و یخ هستند، اما این حلقه ها دارای مقادیر بسیار کمی سنگ نیز هستند که بر اثر گرد و خاک بین سیاره ای و بمباران مداوم توسط شهاب سنگ های بسیار کوچک به آن اضافه شده اند.

کتاب شازده کوچولو اثرآنتوان دوسنت اگزوپری یا به عبارتی شهریار کوچولو (به انگلیسی little Prince)و به فرانسوی (le petit prince) که برای اولین بار در سال 1943 میلادی در المان شرقی انتشار یافت. در سال 1675 ، کاسینی شکافی را یافت که اکنون به عنوان بخش کاسینی شناخته می شود. تصاویر کمیاب از سیاره ی زحل ، زیبایی های این سیاره را به خوبی نشان می دهد. این تصویر که از فاصله ی 1.3 میلیون مایلی به ثبت رسیده، اشعه های خورشید را که از پشت حلقه ی زخل منتشر می شود، به خوبی نشان می دهد. گرچه سیارات فراخورشیدی دیگری شبیه به زمین، از نظر اندازه (مانند TRAPPIST-1f و شاید Teegarden c) و از نظر دما (TRAPPIST-1d و TOI 700d) وجود دارند ولی هیچ سیاره فراخورشیدی دیگری غیر از کپلر-1649c وجود ندارد که از هر دو نظر به مقادیر سیاره زمین نزدیک باشد و در منطقه قابل سکونت سیستم خود قرار گرفته باشد.

حلقههای زحل از حلقههای هر سیاره دیگری در منظومه شمسی، متراکمتر است. حلقههای زحل به ترتیب کشف؛ براساس حروف الفبای انگلیسی نامگذاری شدند. حدود ۴۰۰ سال پیش در زمان گالیله ۷ حلقه دور زحل کشف شد و نامگذاری آن ها بر اساس حروف الفبای انگلیسی از A تا G شکل گرفته است. کریستیان هویگنس با کشف تیتان و شکل حلقههای زحل، اکتشافات گالیله را ادامه داد. در این منطقه بادهای وحشتناکی با سرعت ۱۷۰۰ کیلومتر بر ساعت وجود دارند.

حلقه های زحل بزرگترین و درخشانترین حلقهها در بین تمام سیارات منظومه شمسی هستند و گسترهای در حدود 282000 کیلومتر دارند. زمانی که قمرهای شپرد از حلقه های زحل عبور می کنند، اختلالاتی را ایجاد می کنند؛ فضاپیمای کاسینی از طریق همین اختلالات آنها را تشخیص داده و تصاویر آنها را ثبت کرده است. ناسا پیشتر درخواست کرده بود برنامه هایی برای ماموریت به زحل ارائه شود که شامل یک کاوشگر ورودی جو و تحقیقات احتمالی در مورد سکونت و کشف احتمالی زندگی در قمرهای زحل Titan و Enceladus است. این ابر شامل اشیاء یخی ساختهشده از آمونیاک، آب و متان است.

نتایج دانشمندان نشان میدهد که هستهی زحل برخلاف چیزی که نظریات قبلی مطرح کردند یک توپ سنگی سخت نیست، بلکه یک سوپ پراکنده از مایعات فلزی، سنگی و یخی است – که به اصطلاح هستهی «فازی» نامیده میشود. گرمای شدید حاصل از افزایش حجم باعث آب شدن یخ مناطق قطبی و بالا آمدن آب اقیانوس میشود. ویژگی های قابل مشاهده در زحل با توجه به طول و عرض جغرافیایی با سرعت های مختلف می چرخند و به دوره های مختلف چرخش به مناطق مختلفی اختصاص داده شده است (مانند مورد مشتری). آسانترین راه برای یافتن دایره البروج توجه به موقعیت و مسیر خورشید و ماه در آسمان نسبت به موقعیت مکانی ما در زمین است.

قطر آن ۱۱ برابر قطر زمین است. قطر هسته پلوتون حدود ۱۷۰۰ کیلومتر برآورد میشود که تقریبا برابر با ۷۰ درصد قطر کلی پلوتون است. مثلاً تايتان که دومين قمر بزرگ منظومه شمسی است، 5100 کيلومتر قطر دارد و فقط گانيمد، يعنی قمر غول پيکر مشتری از آن بزرگتر است. یک فرضیه این است که یکی از ۶۲ قمر زحل به دیگری برخورد کرده و به قطعات کوچکتری تبدیل شدهاند. مشخص شد که پلوتون نه تنها از هشت سیاره دیگر بلکه به عنوان هفت قمر آنها از جمله زمین و ماه کوچکتر است.

زحل از ۵۳ قمر دارای اسم و ۱۶ قمر احتمالی که در صف انتظار برای تائید بوده، برخوردار است. این داستان از معروفترین داستانهای کودکان و سومین داستان پرفروش قرن بیستم در جهان و همچنین یکی از پرفروش ترین کتاب های تمام دوران ها است. تو گنج منی – با ارزش ترین چیز در زندگی ام. تو نور زندگی منی. علت دقیق این پدیده همچنان در هالهای از ابهام است، اما میتوان آن را به تشدید واکنشهای فوتوشیمیایی جو زحل به مجرد بازگشت نور آفتاب و بدینوسیله ایجاد ذرات معلقی نسبت داد که زمینهساز بروز مهآلودگی در جو فوقانی این سیارهاند.

گرما می دهد و نور مرئی تولید می کند تا همه موجودات زنده تولید کنند و مطابق با آن عمل کنند. «اندرو کول» از دانشگاه تاسمانی استرالیا، در بیانیه ای در این باره گفت: «ما توانستیم الگوهای فصلی ای از پلوتون و واکنش این سیاره به تغییرات ناشی از میزان نوری که به هنگام چرخیدن به دور خورشید دریافت می کند، بسازیم. تعداد کمی از ماههای منظومه شمسی به اندازه انسلادوس جذاب هستند. در این جا اندازه یک سیاهچاله در مقایسه با مدار زمین، تنها برای وحشت شما آورده شده است.

زمین به 23 ساعت و 56 دقیقه و 4 ثانیه طول می کشد تا به دور محور خود بچرخد و 365 روز و 5 ساعت و 48 دقیقه و 47 ثانیه طول می کشد تا یک بار به دور خورشید بچرخد. برق شادی در چشم ساکنین زمین درخشید . اورانوس توسط ستارهشناس مشهور ، سر ویلیام هرشل در سال ۱۷۸۱ کشف شد . برای تو سر از پا نمی شناسم. من زیر چشمی نگاهت میکنم و تو لامتاکام هیچی نمیگویی، چون تقصیر همهی سؤِتفاهمها زیر سر زبان است. اولش یک خرده دورتر از من میگیری این جوری میان علفها مینشینی.

دو ستاره آلفا قنطورس A و B دیگر ستارههای سامانهی ستارهای آلفا قنطورس هستند که کمی دورتر از پروکسیما قنطورس واقع شدهاند و یک سامانهی دوتایی را تشکیل میدهند. همچنین دانشمندان چالشهایی را برای مدلهای کنونی این غول گازی مطرح میکردند مبنی بر اینکه در ابتدا هستههای سنگی تشکیل میشوند و سپس پاکتهای بزرگ گاز را جذب میکنند. جالب درباره زحل: سیاره زحل یا کیوان (Saturn) که به خاطر حلقههایش مشهور است، ششمین سیاره نزدیک به خورشید و دومین سیاره بزرگ منظومه شمسی است. کِیوان، پس از مشتری، دومین سیارهٔ بزرگ منظومه شمسی و ششمین سیاره نزدیک به خورشید است.

نمیدانم چرا ولی نمیتوانم از فکر کردن به تو دست بردارم. در حالی که زندگی در مریخ هنوز یک رؤیای دور از ذهن است ولی در حال حاضر در این سیاره روباتهایی زندگی میکنند که در حال شناخت بیشتر این سیاره هستند. تصور میشود بیشتر از صدها میلیارد ستاره در کهکشان ما دارای سیارات خاص خود هستند و کهکشان راه شیری شاید جز یکی از ۱۰۰ میلیارد کهکشان جهان باشد!

هر قدر بگویم که تو را بیشتر از هرچیز دیگری دوست دارم، باز هم کم گفته ام. عوضش میتوانی هر روز یک خرده نزدیکتر بنشینی. زحل هر سال یک بار در وضعیت مقابله قرار می گیرد. در فاصله ی ۳/۵ میلیاردی از کره ی زمین یکی از اجرام دلربای منظومه ی شمسی قرار دارد. جو زمین برای تنفس و زندگی تعادل کاملی دارد و ۷۸ درصد از نیتروژن، ۲۱ درصد از اکسیژن و ۱ درصد از سایر گازها ساخته شدهاست. مختلفی را با خود وارد جو می کنند. که درک آنها ملزوم به داشتن تجربه و ورزیدگی ذهن و آشنایی به شیوه های طنز می باشد.